Iranian Agriculture News Agency

Global Salmon Initiative اعلام کرد:

اعطای گواهینامه ASC برای آبزی‌پروری با حفظ محیط زیست

(Global Salmon Initiative (GSI) اعلام کرد که 100 مزرعه آبزی‌پرور عضو GSI، توانسته‌اند گواهینامه Aquaculture Stewardship Council (ASC) را دریافت کنند، که این میزان معادل حدود 20 درصد از اعضای GSI است.

اعطای گواهینامه ASC برای آبزی‌پروری با حفظ محیط زیست


Global Salmon Initiative (GSI) (1) اعلام کرد که 100 مزرعه آبزی‌پرور عضو GSI ، توانسته‌اند گواهینامه Aquaculture Stewardship Council (ASC) را دریافت کنند، که این میزان معادل حدود 20 درصد از اعضای GSI است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت The Fish Site ، دریافت گواهینامه‌ها می‌تواند یک نقطه عطف برای GSI به‌شمار رود که بتواند این میزان را به 100 درصد برساند. این موضوع همچنین نشان‌دهنده تعهد اعضای GSI برای رسیدن به شاخص‌های استانداردهای زیست محیطی و اجتماعی ASC در تمام مراحل پرورش است.

در حال حاضر مزارع آبزی‌پرور GSI که گواهی ASC دارند، از شش منطقه هستند، 48 مزرعه در نروژ، 33 مزرعه در شیلی، 12 مزرعه در کانادا، سه مزرعه در ایرلند، دو مزرعه در اسکاتلند و دو مزرعه در جزایر فارو، البته 29 مزرعه هم تحت ارزیابی قرار دارند.

پیرز هارت Piers Hart ، سرپرست آبزی‌پروری در WWF (2) گفت: "ما در حال حاضر یکی از تأمین‌کننده‌های قابل اعتماد ماهی سالمون و رو به رشد در بازار هستیم و اطمینان داریم که پرورش‌دهندگان بیشتری خواهند توانست برچسب محصولات ماهی سالمون را از ASC دریافت کنند که این می‌تواند یک انتخاب تأییدشده و پایدار در زمینه غذاهای دریایی برای مصرف‌کنندگان هم به‌شمار آید."

وی خاطرنشان کرد: "این در حالی است ‌که با توجه به افزایش تقاضا برای غذاها و ماهی‌های دریایی، میزان آبزیان با کاهش رو‌به‌رو شده است؛ بنابراین صدور گواهینامه ASC یک جزء کلیدی از یک سیستم پایدار مواد غذایی و مورد اطمینان برای آیندگان است."

گفتنی است، به‌منظور دستیابی به گواهینامه ASC ، مزارع باید 152 معیار از استاندارد‌ها را برآورده کنند؛این معیارها در زمینه شیوه‌های مسئولانه پرورش آبزیان است که اثرات زیست محیطی و اجتماعی را به حداقل می‌رساند./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- Global Salmon Initiative : توسط تولید کنندگان ماهی سالمون پرورشی در سطح جهان هدایت می‌شود، با تمرکز بر فراهم کردن یک منبع پایدار از پروتئین سالم برای تغذیه جمعیت رو به رشد فعالیت دارد.

2- World Wildlife Fund : حفاظت از طبیعت را بر عهده دارد. سازمان پیشرو حفاظت در جهان، در 100 کشور کار کرده و دارای بیش از یک میلیون عضو در ایالات متحده و نزدیک به پنج میلیون در سراسر جهان آن را حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید