Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

پشتیبانی امور دام، برای محرم آماده باشد/ افزایش ادامه‌دار قیمت گوشت گوسفند

نماینده بخش خصوصی فروش گوشت گوسفند، از ادامه افزایش قیمت این محصول در بازار خبر داد.

پشتیبانی امور دام، برای محرم آماده باشد/ افزایش ادامه‌دار قیمت گوشت گوسفند


نماینده بخش خصوصی فروش گوشت گوسفند، از ادامه افزایش قیمت این محصول در بازار خبر داد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: قیمت گوشت گوسفند همچنان در حال افزایش بوده و لازم است در ایام محرم، شرکت پشتیبانی امور دام وزارتخانه، برای تنظیم بازار آماده باشد.

علی‌اصغر ملکی با اشاره به اینکه از دیروز یک‌هزار تومان به نرخ این محصول اضافه شده است، افزود: در حال حاضر مغازه‌دار، هر کیلوگرم گوشت قرمز را 33 تا 34 هزار تومان خریداری کرده و آن را با احتساب 12 درصد سود به مشتری می‌فروشد؛ به عبارتی اکنون گوشت شقه‌ای گوسفند حدود 38 هزار تومان است، در حالی که طی سه ماه گذشته نرخ گوشت برای مغازه‌ها 26 تا 27 هزار تومان بود.

به گفته وی، همیشه قبل از ایام خاص مانند عید قربان، ماه محرم، اربعین و... که مصرف بالا می‌رود، یک عده سودجو با سرمایه هنگفت به بازار ورود کرده و مقدار زیادی دام می‌خرند و احتکار می‌کنند. همین موضوع بر گرانی گوشت دامن زده و تعادل بازار را به هم می‌ریزد. اکنون نیز در یکی از همان ایام قرار داریم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که شرکت پشتیبانی امور دام باید با توزیع ذخایر گوشت خود در تکایا و هیأت‌ها گامی مؤثر در تعادل‌بخشی بازار بردارد. چرا که موج این خبر هم تأثیر مثبتی در توازن نرخ‌ها خواهد داشت.

ملکی اظهار داشت: متأسفانه هنوز در میادین، کمبود دام به چشم می‌خورد و کشتارکن‌ها دام مورد نیاز خود را پیدا نمی‌کنند؛ به‌گونه‌ای که قیمت دام زنده امروز به 15 هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی، طی اظهارات مختلف، کمبود دام زنده در کشور را تکذیب و معتقد است که گوشت به اندازه کافی وجود دارد./

V-950711-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید