Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

می‌خواهند با اطلاع‌رسانی غلط، سازمان حمایت را گمراه کنند/ روشن شدن وضعیت بازار گوشت تا چند روز آینده

وزارت جهاد کشاورزی، از شایعه‌پراکنی‌های بی‌اساس درباره کمبود گوشت و گران شدن آن در بازار توسط عده‌ای سودجو توضیحاتی را ارائه داد.

می‌خواهند با اطلاع‌رسانی غلط، سازمان حمایت را گمراه کنند/ روشن شدن وضعیت بازار گوشت تا چند روز آینده


وزارت جهاد کشاورزی، از شایعه‌پراکنی‌های بی‌اساس درباره کمبود گوشت و گران شدن آن در بازار توسط عده‌ای سودجو توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: برخی افراد که تنها منافع شخصی خود را در بازار جست‌وجو می‌کنند، با اطلاع‌رسانی غلط و بی‌اساس، سعی در گمراه کردن سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده داشته و از این طریق می‌خواهند قانون را دور بزنند.

محمدرضا ملاصالحی افزود: این‌گونه خبرها که با بهانه‌های مختلف منتشر می‌شود، نمی‌تواند سازمان حمایت را از انجام وظایف خود منع کند؛ زیرا از هم‌اکنون جلسات این سازمان برای برخورد با متخلفان آغاز شده و حتماً به بازار ورود خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت در دام زنده 3.5 تا پنج درصد است، خاطرنشان کرد: انعکاس این تغییرات روی گوشتی که در قصابی‌ها به فروش می‌رسد، در نهایت دوهزار تومان است. به عبارتی وقتی دام زنده به‌طور متوسط 12 هزار تومان به فروش می‌رسد، 50 درصد لاشه می‌دهد که به نرخ 24 هزار تومان در هر کیلوگرم به قصابی‌ها عرضه می‌شود. با احتساب سود فروشنده، این محصول نهایتا باید 27 تا 28 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به دست مصرف‌کننده برسد.

به گفته ملاصالحی، با وجود انباشتگی دام در بیشتر استان‌های کشور، برخی دم از کمبود گوشت می‌زنند و مدعی شده‌اند که تهرانی‌ها گوشت لوکس و نژاد کُردی را مصرف می‌کنند. اما نکته اینجاست که گوشت لوکس یعنی راسته، فیله یا ماهیچه و ربطی به نژادی خاص ندارد. ضمن اینکه گوسفند کردی، نژادی متوسط است و انواع بهتر از آن هم در مناطق دیگر کشور وجود دارد. گذشته از اینها تنها گوسفند عربی برای صادرات استفاده می‌شود و به نژادهای دیگر مربوط نیست.

وی با بیان اینکه اجحاف در حق مشتری، حدی دارد، تصریح کرد: تا چند روز آینده که عشایر از ییلاق پایین می‌آیند و دام خود را به بازار عرضه می‌کنند، بسیاری از مسائل روشن خواهد شد.

این در حالی است که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، چندی پیش در گفت‌وگو با ایانا مدعی شد تهرانی‌ها متقاضی خرید گوشت لوکس هستند و اهالی پایتخت، تنها گوشت گوسفند نژاد کردی را می‌پسندند!/

V-950527-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید