Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح پنبه معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا:

سطح زیر کشت پنبه تغییر نکرد/ تولید پنبه در 18 استان کشور

با ورود 18 استان به کشت پنبه در کشور، سطح سبز این محصول به 70 هزار هکتار رسید.

سطح زیر کشت پنبه تغییر نکرد/ تولید پنبه در 18 استان کشور


با ورود 18 استان به کشت پنبه در کشور، سطح سبز این محصول به 70 هزار هکتار رسید.

مجری طرح پنبه معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: بر اساس برآوردهای اولیه انجام‌شده، سطح سبز پنبه در کشور 70 هزار هکتار برآورد شده که مشابه سال گذشته است.

ابراهیم هزارجریبی افزود: در حال حاضر 18 استان کشور به تولید پنبه می‌پردازند که سه استان خراسان رضوی، فارس و گلستان در این زمینه پیشرو هستند.

وی پنبه را جزو یکی از هشت محصول اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: 9 زیرپروژه برای این محصول تعریف و برنامه‌ریزی شده و طرح‌های مربوطه در حال اجرا است.

مجری طرح پنبه معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سطح زیر کشت پنبه در مقایسه با سال گذشته با کاهش روبه‌رو نبوده، در حالی که این سطح در سال 1394 در مقایسه با سال قبل از آن از کاهش سطح 15 درصدی برخوردار بوده است.


ارقام دید پنبه در مرحله تکثیر قرار دارد

هزارجریبی پیش‌بینی میزان برداشت در سال جاری را بسیار زود دانست و تصریح کرد: از آنجا که گونه‌های جدید پنبه در مرحله تکثیر قرار دارد، از ارقام تجاری کشت‌شده سال قبل در عرصه‌ها استفاده شده است.

وی به پنبه‌کاران توصیه کرد: اصول داشت را رعایت کنند و نسبت به تغذیه، آبیاری به‌موقع و موازین سم‌پاشی حساس‌تر باشند تا محصول باکیفیت تولید شود.

گفتنی است، به درخواست وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با ارسال نامه‌ای به گمرکات کشور، واردات پنبه سفید یا بلیچ شده و پنبه هیدروفیل از کشور پاکستان با ریسک قرنطینه‌ای کم را منوط به ارائه گواهی بهداشت گیاهی معتبر از کشور مبداء، آزاد اعلام کرد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر واردات پنبه از کشورهای ترکمنستان، هند، چین، ترکیه، ازبکستان و... به کشور انجام می‌شود./

M-950505-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید