Iranian Agriculture News Agency

مسئول کشاورزی فراسرزمینی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به ایانا خبر داد:

واردات برنج پرمحصول ایرانی کشت‌شده در آذربایجان به کشور/ استقبال کشاورزان ایرانی از کشاورزی فراسرزمینی

با ابلاغ رسمی آیین‌نامه کشاورزی فراسرزمینی، استقبال کشاورزان شتاب گرفته و نخستین محصول ارقام پرمحصول برنج ایرانی پس از برداشت محصول داخلی به ایران وارد می‌شود.

واردات برنج پرمحصول ایرانی کشت‌شده در آذربایجان به کشور/ استقبال کشاورزان ایرانی از کشاورزی فراسرزمینی


مسئول کشاورزی فراسرزمینی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: پرورش آبزیان در سایر کشورها نیز جزو برنامه‌های کشاورزی فراسرزمینی محسوب می‌شود و در گذشته نیز در کشور آذربایجان تولید آبزیان توسط ایرانیان انجام شده است.

مجید رزم‌آذر افزود: با توجه دولت بر ابلاغ آیین‌نامه کشاورزی فراسرزمینی شاهد استقبال کشاورزان هستیم و تاکنون در محصولاتی چون گندم، برنج، چغندرقند، دانه‌های روغنی، ذرت، جو و علوفه متقاضیانی وارد عمل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که کشاورزی فراسرزمینی در راستای امنیت غذایی و حفظ منابع پایه بوده و در نهایت منجر به رونق اقتصاد کشور می‌شود، وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشاورزان را در دستور کار دارد.

رزم‌آذر با اعلام اینکه کشت برنج در سایر کشورها جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، ادامه داد: تأمین بذر، کود و سایر نهاده‌ها را برای کسانی که کشاورزی فراسرزمینی انجام می‌دهند ار در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: خروج برنج و بذر آن از کشور ممنوع است، اما برای کشاورزی فراسرزمینی مشکلی وجود ندارد.


کشت ارقام پرمحصول برنج در جمهوری آذربایجان

مسئول کشاورزی فراسرزمینی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه تاکنون 100 هکتار از اراضی کشور آذربایجان توسط کشاورز ایرانی به زیر کشت رفته است، یادآور شد: 100 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان به زیر کشت ارقام پرمحصول رفته است و شرایط رشدی این گیاه نیز تاکنون مطلوب ارزیابی می‌شود.

رزم‌آذر تأکید کرد: محصول برنج کشور آذربایجان همزمان با برنج تولید داخل امکان ورود دارد، اما از آنجا که این کالا وارداتی تلقی می‌شود، با تأخیر به کشور وارد خواهد شد تا بازار این محصول استراتژیک دچار تنش نشود.

وی اظهار داشت: کشت چغندرقند نیز در اراضی کشور افغانستان انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

رزم‌آذر همچنین گفت: کشت برنج در کشورهای آفریقایی و آذربایجان انجام شده و علاوه بر آن محصولاتی چون گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و علوفه نیز دارای متقاضی است.

وی در پایان افزود: آیین‌نامه این نوع کشت به‌تازگی ابلاغ رسمی شده و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی شاهد استقبال بیشتری برای این نوع کشت باشیم./

M-950324-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید