Iranian Agriculture News Agency

طرح جدید بیل گیتس در یک نشست خبری در مرکز تجارت جهانی اعلام شد

طرح "انقلاب مرغی " بیل گیتس برای روستاییان کشورهای فقیر

گیتس می گوید اهدای چند مرغ و یک خروس به یک خانواده فقیر می تواند آن را تا حد زیادی از چنگ فقر رهایی بخشد زیرا خانواده با پرورش و فروش جوجه قادر خواهد بود حدود یکهزار و دویست و پنجاه دلار در سال درآمد اضافی کسب کند. این طرح با کمک موسسه خیریه بین‌المللی هایفر اجرا می‌شود که تاسیساتی را برای تولید و توزیع جوجه در بولیوی تاسیس کرده است.

طرح "انقلاب مرغی " بیل گیتس برای روستاییان کشورهای فقیر



بیل گیتس، پایه‌گذار شرکت کامپیوتری مایکروسافت، به کشورهای فقیر جهان مرغ هدیه می‌کند تا با راه‌اندازی "انقلاب مرغی" به بهبود وضع معیشت روستائیان در این کشورها کمک کرده باشد.

گیتس، که از او با عنوان ثروتمندترین شخص در جهان نام برده می‌شود، گفته است که برای کمک به مبارزه با فقر در جهان، در نظر دارد یکصد هزار قطعه جوجه را به رایگان در میان مردم کم درآمد دوازده کشور فقیر جهان توزیع کند. اکثر کشورهای مورد نظر بیل گیتس در قاره آفریقا قرار دارند.

به گزارش بی بی سی ، جوجه‌های اهدایی آقای گیتس پس از واکسینه شدن، در میان روستائیان این کشورها توزیع خواهند شد و امید می‌رود که پرورش آنها به منظور تولید و فروش تخم مرغ و همچنین تکثیر و فروش مرغ منبع درآمد جدیدی برای دریافت کنندگان ایجاد کند.

این طرح با کمک موسسه خیریه بین‌المللی هایفر اجرا می‌شود که تاسیساتی را برای تولید و توزیع جوجه در بولیوی تاسیس کرده است. هزینه اجرای این طرح را بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، که مشترکا توسط آقای گیتس و همسرش ایجاد شده، برعهده می‌گیرد.

گیتس گفته است که اهدای چند مرغ و یک خروس به یک خانواده فقیر می تواند آن را تا حد زیادی از چنگ فقر رهایی بخشد زیرا خانواده با پرورش و فروش جوجه قادر خواهد بود حدود یکهزار و دویست و پنجاه دلار در سال درآمد اضافی کسب کند. با توجه به اینکه درآمد روزانه این قبیل خانواده‌ها معمولا از دو دلار در روز تجاوز نمی‌کند، کسب چنین مبلغی کمک بسیاری به بهبود وضعیت آنان خواهد کرد.

همچنین با توجه به نقش زنان روستایی در فعالیت‌های اقتصادی، انتظار می رود این طرح به ویژه در تواناسازی آنان موثر باشد زیرا معمولا درخانواده روستایی، نگهداری از مرغ و جوجه از جمله وظایف زنان محسوب می‌شود.

طرح جدید بیل گیتس در یک نشست خبری در طبقه شصت و هشتم آسمانخراش جدید مرکز تجارت جهانی در نیویورک و در برابر قفس چند مرغ و خروس اعلام شد. وی از مردم خواست که به این طرح کمک مالی کنند زیرا برای اقدامی موثر در کاهش فقر، به توزیع تعداد به مراتب بیشتری جوجه نیاز است. او گفت که برای به راه انداختن "انقلاب مرغی" در کشورهای فقیر، باید تلاش بیشتری کرد.

پایه‌گذار شرکت مایکروسافت این ضرب‌المثل را یادآور شد که اگر به فردی یک ماهی بدهند، قوت یک روز او را تامین کرده‌اند اما اگر فن ماهیگیری را به او بیاموزند، زمینه معاش یک عمر او را فراهم آورده‌اند. او گفت که "این ضرب‌المثل را می توان در مورد جوجه هم به کار برد و گفت که دادن جوجه و آموختن نحوه پرورش و نگهداری آن می‌تواند زندگی یک خانواده را برای همیشه بهتر کند."

بیل گیتس گفت که یکی از هدف‌های این طرح این است که درصد صاحبان مرغ در کشورهای فقیر غرب آفریقا از ٥ درصد به ٣٠ درصد افزایش یابد.

در این نشست خبری، از گیتس در مورد آشنایی خود او با پرورش مرغ و جوجه سئوال شد. او گفت که در این زمینه هیچ تخصصی ندارد و افزود که بعید می‌داند بتواند در محل زندگی خود در آمریکا مرغ نگهداری کند.



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید