Iranian Agriculture News Agency

ظرف چهار ماه آینده محقق خواهد شد:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و و اروگوئه در مونته‌ویدئو/ همکاری‌های کشاورزی از حوزه‌های اساسی روابط دوجانبه

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه ظرف چهار ماه آینده در مونته‌ویدئو، پایتخت اروگوئه با حضور نمایندگان کلیه دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از حضور معاون رئیس جمهوری اروگوئه به دعوت اسحاق جهانگیری، معاون اور رئیس جمهوری در ایران خبر داد.

هومن فتحی افزود: نظر به اینکه ریاست کمیته مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه بر اساس مصوبه سال 1393 هیأت دولت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شد، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اروگوئه را عهده‌دار شد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های محتوایی همکاری با اروگوئه در تمامی زمینه‌ها به ستاد دبیرخانه کمیته مشترک واگذار شد و وزیر جهاد کشاورزی ایران، معاون رئیس جمهوری اروگوئه در سفر به ایران همراهی کرد.

فتحی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در این سفر علاوه بر آنکه بخش‌های مختلف اقتصادی و زمینه‌های مذاکرات را برای وی فراهم کرد، در یک نشست اختصاصی توسعه همکاری‌ها در بخش کشاورزی را مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح کرد: در این جلسه که در کاخ سعدآباد برگزار شد، رودریگرز از وزیر جهاد کشاورزی درباره حسن پیگیری‌ها در امور مربوطه به کمیسیون مشترک اقتصادی قدردانی کرد.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: معاون رئیس جمهوری اروگوئه همکاری‌های بخش کشاورزی در کشور را به‌عنوان یکی از حوزه‌های اساسی در روابط ایران و اروگوئه برشمرد و وزیر جهاد کشاورزی ایران نیز بر توسعه روابط علمی و تحقیقاتی و اجرایی در حوزه‌های زراعت، آبزی‌پروری، تحقیقات کشاورزی، آموزش و تبادل کارشناسی، دامپروری و آب و خاک تأکید کرد.

فتحی تأکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد به‌منظور آماده‌سازی توسعه روابط در بخش کشاورزی ستاد پایه همکاری‌های بهداشت دام، دامپزشکی، حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی در اسرع وقت تهیه و به امضای طرفین برسد.

وی در پایان از توافق طرفین برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ظرف چهار ماه آینده با حضور نمایندگان کلیه دستگاه‌های اجرایی در پایتخت اروگوئه، مونته‌ویدئو خبر داد./

A-950208-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید