Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر خبر داد:

الگوی کشت باید قانونی شود/ توافق میان سازمان کوثر و انجمن جوجه یک‌روزه برای زنجیره تولید

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: همه می‌گوییم که الگوی کشت در کشور باید رعایت شود، اما شرایطی برای ضمانت اجرای آن نداریم و تنها با قانون شدن الگوی کشت این سیاست عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در نشست خبری سازمان اقتصادی کوثر در جمع مدیران رسانه‌ای، دبیران و خبرنگاران بخش کشاورزی با بیان اینکه شعار "ما می‌توانیم" به‌عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود، اقتصاد مقاومتی را توجه به ظرفیت‌های داخلی عنوان کرد و گفت: در سازمان اقتصادی کوثر تلاش ما معرفی الگوهای عملی در اقتصاد مقاومتی است، این سازمان یک مجموعه غیردولتی در فضای اقتصادی کشور است که می‌تواند به‌عنوان یک الگو باشد.

محمدرضا اسکندری افزود: از آنجا که سازمان اقتصادی کوثر از گذشته تاکنون به تولید داخلی متکی بوده، لذا هیچ گاه درگیر تحریم نیز نبود، تا بعد از تحریم‌ها قرار باشد که گشایشی برای آن ایجاد شده باشد و با "برجام" اتفاق خاصی در سازمان ما نیفتاد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آن طور که باید دستاوردهای علمی به بخش کشاورزی و سرزمین منتقل نمی‌شود، مدعی شد: در زمان ما کارشناسان سر مزرعه حضور داشتند، اما اکنون کارشناسان بخش کشاورزی از زمین‌ها خارج شده‌اند. البته وی ادله مستندی برای اثبات این ادعای خود اعلام نکرد.

اسکندری از ایجاد زنجیره تأمین و تولید جوجه یک‌روزه بر اساس توافقی که میان سازمان اقتصادی کوثر و انجمن جوجه یک‌روزه دردست انجام است خبر داد و تصریح کرد: برای اینکه الگوی کشت در کشور اجرا شود، این مهم باید تبدیل به قانون شود و جمعی از نمایندگان آن را به صحن ببرند یا اینکه دولت در این زمینه لایحه داشته باشد تا ضمانت اجرایی برای رعایت الگوی کشت ایجاد شود.

وی ادامه داد: در صورتی که بخواهیم شاهد اتفاقاتی مانند کاهش یا افزایش یکباره قیمت یک محصول کشاورزی در کشور نباشیم باید این ضرورت احساس شود و الگوی کشت را درقالب یک قانون ببینیم.

اسکندری یادآور شد: همه می‌گوییم که الگوی کشت در کشور باید رعایت شود، اما شرایطی برای ضمانت اجرای آن نداریم و تنها با قانون شدن الگوی کشت این سیاست عملیاتی می‌شود.

اسکندری درباره مسائل بانکی در شرایط بعد از اجرای برجام گفت: ما نیز در سازمان اقتصادی کشور برای ورود پول کالاهای صادراتی با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که این مشکل بعد از برجام نیز کماکان پابرجا است.

وی در ادامه افزود: راه‌حل ما برای رفع مشکل تحریم و ورود پول به سازمان این بود که از شرکت خارجی خریدار خواستیم پول ما را به صورت ریالی پرداخت کنند تا مجبور به دلار فروشی در سطح خیابان نشویم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر خاطرنشان کرد: این سازمان مجموعه غیردولتی در اقتصاد کشور است که می‌تواند به‌عنوان یک الگو در نظر گرفته شود. از آنجا که سازمان اقتصادی کوثر به تولید داخلی متکی است، هیچ‌وقت درگیر تحریم نبود تا بعد از تحریم‌ها گشایشی برای آن ایجاد شود./

A-950131-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید