Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به ایانا خبر داد:

مگس شرقی، میهمان ناخوانده واردات میوه‌های قاچاق به کشور/ واردات میوه‌های خارجی، ترفند تغییر ذائقه ایرانی

در جهان میلیون‌ها رقم میوه و محصول تولید می‌شود، اگر قرار بر این باشد تمام این ارقام وارد کشور شوند، تمامی پول حاصل از نفت خاورمیانه نیز جوابگوی واردات نوبرانه این محصولات نخواهد بود.

مگس شرقی، میهمان ناخوانده واردات میوه‌های قاچاق به کشور/ واردات میوه‌های خارجی، ترفند تغییر ذائقه ایرانی

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره زمزمه‌های واردات محدود و قاچاقی میوه‌های خارجی که در کشور تولید نمی‌شوند، گفت: در جهان میلیون‌ها رقم میوه و محصول تولید می‌شود، اگر قرار بر این باشد که تمام این ارقام وارد کشور شوند، تمامی پول حاصل از نفت خاورمیانه نیز جوابگوی واردات نوبرانه این محصولات نخواهد بود.

محمدعلی طهماسبی افزود: واردات بی‌رویه و قاچاق، خلاف اهداف ما مبنی بر حفاظت از منابع مالی و ایجاد اشتغال پایدار و مستمر است و حفظ جمعیت در کانون‌های تولید و چرخش اقتصاد روستایی و اقتصاد تولید نیازمند حمایت است.

وی خاطرنشان کرد: در نشست‌های وزرای کشاورزی سایر کشورها شاهد این هستیم که همگی به‌دنبال فروش محصولات خود هستند و ما نیز باید با تغییر ذهنیت خود نسبت به واردات، به‌دنبال صادرات محصولات تولیدشده در کشور باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ادامه داد: واردات در حجم محدود بی‌معناست و این حجم کم در نهایت باعث تغییر ذائقه مردم خواهد شد، همان‌طور که محصول موز را در ابتدا در حجم کم و ارزان وارد سبد غذایی مردم کردند و با رسیدن به منافع خود، امسال طی 10 ماه ابتدایی سال شاهد واردات 634 هزار تن موز به کشور بوده‌ایم.

طهماسبی تصریح کرد: تولید برخی میوه‌ها در کشور به صرفه نیست، هم‌اکنون قادر به تولید 120 هزار تن موز در سال هستیم، این در حالی است که واردات این محصول با تعرفه چهار درصد صورت می‌گیرد و تولید آن در کشور صرف نمی‌کند.

وی از ورود مگس شرقی به کشور در نتیجه واردات قاچاق خبر داد و یادآور شد: این مگس از آفات مهم بسیاری از انواع میوه‌ها است که متأسفانه بسیار خطرناک بوده و باید پیش از آنکه در سراسر کشور فراگیر شود، جلوی آن گرفته شود.

طهماسبی با بیان اینکه مقصر معضلات پیش‌آمده به خاطر ورود محصولات قاچاق عده‌ای دلال وطن‌فروش و خائن هستند که تنها منافع خود را می‌بینند، تأکید کرد: برای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از ورود انواع بیماری‌ها و آفات به کشور، میوه‌های قاچاق باید امحاء شود و جلوی این دلالان خدانشناس که مملکت را تاراج می‌کنند، گرفته شود./

A-941226-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید