Iranian Agriculture News Agency

فروش فوق‌العاده، جایگزین نمایشگاه بهاره شد

لغو نمایشگاه‌های بهاره برای نوروز 95/ محصولات غذایی و تنقلات نمایشگاه‌های بهاره انباری بود

برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شرایطی که رکود اقتصادی در داخل کشور بیداد کرده و فروشگاه‌های داخلی که ناگزیرند هرماهه اجاره‌بهای مغازه‌های خود و مالیات‌ها را پرداخت کنند، با منطق اقتصادی سازگار نیست و از آنجا که این نمایشگاه‌های بهاره در سال‌های اخیر جایگاه واقعی تولیدکنندگان نبود و از هدف اصلی خود دور شده بود، در تهران و شهرهای بزرگ تشکیل نخواهد شد.

لغو نمایشگاه‌های بهاره برای نوروز 95/ محصولات غذایی و تنقلات نمایشگاه‌های بهاره انباری بود

اتاق اصناف ایران، نمایشگاه‌های بهاره را در شأن تولیدکنندگان داخلی نمی‌دانست و در واقع در سال‌های اخیر نمایشگاه‌های بهاره مبدل به جولانگاه دلالان صنفی شده بود که برای عرضه محصولات بی‌کیفیت و انباری خود محمل مناسبی پیدا کرده بودند؛ لذا در شرایطی که رکود اقتصادی تولیدکنندگان را محدود کرده است، با فروش فوق‌العاده می‌توان به استقبال عرضه مناسب کالاهای مورد نیاز نوروز رفت.

عضو هیأت‌رئیسه اتاق اصناف کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه‌های بهاره که در واقع انسجام دلال‌های صنوف مختلف بود و در عمل نمی‌توانست کمک زیادی به عرضه سیستماتیک داشته باشد، با پینشهاد اتاق اصناف از دستور کار خارج شده است.

سیدمحمود هاشمی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شرایطی که رکود اقتصادی در داخل کشور بیداد کرده و فروشگاه‌های داخلی که ناگزیرند هرماهه اجاره‌بهای مغازه‌های خود و مالیات‌ها را پرداخت کنند، با منطق اقتصادی سازگار نیست و از آنجا که این نمایشگاه‌های بهاره در سال‌های اخیر جایگاه واقعی تولیدکنندگان نبود و از هدف اصلی خود دور شده بود، در تهران و شهرهای بزرگ تشکیل نخواهد شد.


فروش فوق‌العاده، جایگزین نمایشگاه بهاره شد

وی خاطرنشان کرد: با پیشنهاد اتاق اصناف و به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان اصناف مختلف که در سال‌های اخیر به‌علت رکود داخلی نتوانسته‌اند فروش مناسبی داشته باشند، با توجه به افزایش تقاضا در شب‌های پایانی سال، فروش فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه‌های بهاره شد.

هاشمی ادامه داد: در بعضی از شهرستان‌ها و مناطق محروم به پیشنهاد مسئولان محلی، نمایشگاه‌های بهاره امکان اجرا پیدا می‌کنند، اما در تهران و شهرهای بزرگ با فروش فوق‌العاده و حراج‌های فصلی تلاش می‌شود زمینه برای عرضه محصولات قیمت مناسب و همچنین جلوگیری از تراکم تولید در بازارهای داخلی استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به عرضه محصولات غذایی و تنقلات ویژه شب عید تصریح کرد: نظرسنجی صورت‌گرفته در سال‌های گذشته از نمایشگاه‌های بهاره نیز نشان می‌دهد محصولات غذایی و تنقلاتی که در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شد، عمدتاً از محصولات انباری بوده که به‌راحتی در مغازه‌ها به‌فروش نمی‌رفت؛ لذا نمی‌توان گفت در نمایشگاه‌ها، صنایع غذایی و تنقلات با کیفیت بالا و تازه عرضه می‌شده و امسال چنین ظرفیتی حذف شده است. از سوی دیگر، اتاق اصناف بنا دارد با تعدد بازرسی‌ها و کنترل قیمت در اصناف ویژه مواد غذایی و تنقلات شب عید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده و با ثبات و کنترل قیمت، آجیل و خشکبار مورد نیاز مردم را در شب‌های پایانی سال به قیمت مناسب عرضه کند./

F-941205-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید