Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

رعایت الگوی کشت در 29 استان کشور/ افزایش 25 درصدی مصرف بذر در سال 94

میزان کنونی سطح زیر کشت گندم تهدیدآمیز است و برای پایداری کشت این محصول باید کاشت آن را کاهش دهیم و با رعایت تناوب کاشت گندم و کلزا، موجبات افزایش عمکلرد گندم تا 17 درصد را فراهم کنیم.

رعایت الگوی کشت در 29 استان کشور/ افزایش 25 درصدی مصرف بذر در سال 94
رعایت الگوی کشت در 29 استان کشور/ افزایش 25 درصدی مصرف بذر در سال 94

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز در حاشیه افتتاح هشتمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی با بیان اینکه در سال جاری 29 استان تاریخ کشت را رعایت کرده‌اند، از افزایش مصرف 25 درصدی بذر نسبت به سال گذشته خبر داد.

عباس کشاورز با بیان اینکه امسال بیش از 400 هزار تن بذر گندم بین کشاورزان توزیع شده است، بر تولید 100 درصد بذرهای توزیع‌شده در داخل کشور تأکید کرد.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی میزان تولید گندم در اسفندماه امکان‌پذیر است، از افزایش دوبرابری تولید کلزا نسبت به سال گذشته خبر داد و میزان سطح زیر کشت این محصول در سال جاری را 80 هزار هکتار اعلام کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی و پایداری تولید باید سطح زیر کشت گندم را کاهش دهیم و بخشی از آن را به کلزا اختصاص دهیم.

کشاورز با اشاره به رعایت تناوب کشت گندم و کلزا افزود: سطح کنونی زیر کشت گندم تهدیدآمیز است، به‌گونه‌ای که از کنترل خارج شده و تنها راه‌حل، تناوب کشت گندم و کلزا است.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت تناوب کشت گندم و کلزا، میزان تولید گندم کاهش نمی‌یابد، بلکه شاهد افزایش 17 درصدی عملکرد گندم خواهیم بود.

کشاورز با اشاره به تولید یک میلیون و 850 هزار تن برنج ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی از کاشت برنج تنها در استان‌های گیلان و مازندران حمایت می‌کند و در صورت کاشت این محصول در سایر استان‌ها، هیچ‌گونه تسهیلاتی به کشاورزان داده نمی‌شود.

گفتنی است، نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی از امروز 24 آذرماه تا 27 آذرماه در استان البرز برگزار می‌شود./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

A-940924-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید