Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان:

نخیلات استان بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند

75 درصد خرمای تولیدشده استان بوشهر در شهرستان دشتستان تولید می‌شود.

نخیلات استان بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند
نخیلات استان بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان استان بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به وجود چهار میلیون و 200 هزار اصله نخله در این شهرستان گفت: 75 درصد خرمای تولیدشده در استان بوشهر شهرستان دشتستان تولید می‌شود.

حمیدرضا جهانبخش افزود: برای رفع مشکلات موجود طی سال‌های آینده تمامی نخیلات استان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند و با آبیاری زیرسطحی تلاش خواهیم کرد معضلات شوری آب و تبخیر را به حداقل برسانیم.

وی کم‌آبی، گرمای هوا، افزایش گرد و خاک و تغذیه مناسب را از عوامل تولید محصول تا مطلوب برشمرد و خاطرنشان کرد: گرد و خاک‌های موجود با بستن روزنه‌های گیاهی، باعث کاهش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی می‌شود و علاوه بر آن، باعث افزایش هزینه‌های شست‌وشو در کارخانه‌های فرآوری می‌شوند.

جهانبخش با بیان اینکه استان بوشهر رتبه سوم تولید خرما در کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: شهرستان دشتستان بیشترین میزان تولید را در کشور با سطح زیر کشت 28 هزار هکتار را دارا است.

گفتنی است، برداشت خرما در شهرستان دشتستان آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 110 هزار تن خرما از چهار میلیون و 200 هزار اصله نخل برداشت شود. شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان قطب نخست کشاورزی به‌ویژه تولید خرما در استان بوشهر است./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

A-940706-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید