Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد:

پایان گرسنگی رکن اصلی برنامه توسعه پایدار

مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تغذیه و کشاورزی پایدار را کلیدی برای دستیابی به مجموعه کاملی از اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 عنوان کرد.

پایان گرسنگی رکن اصلی برنامه توسعه پایدار
پایان گرسنگی رکن اصلی برنامه توسعه پایدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، خوزه‌گرازیانو داسیلوا در اجلاس توسعه پایدار سازمان ملل امنیت غذایی گفت: ما وظیفه سنگینی را بر عهده گرفتیم که با تعهدی تاریخی نه‌تنها کاهش، بلکه ریشه‌کنی فقر و گرسنگی در یک مسیر پایدار آغاز می‌شود.

وی افزود: هدف بعدی ما "پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی، بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار" است.

مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) خاطرنشان کرد: ما تنها زمانی می‌توانیم استراحت کنیم که گرسنگی در جهان را به صفر رسانده باشیم.

داسیلوا با اشاره به اینکه اکثریت افراد فقیر و گرسنه در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، بهبود معیشت این افراد را یک چالش عنوان کرد که انجام آن نیازمند ارتقای رشد و سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در کشاورزی پایدار زیست‌محیطی به تنهایی کافی نیست، بلکه به سیستم‌های حفاظت اجتماعی با طراحی مناسب مورد نیاز است.

داسیلوا در این اجلاس به رهبران جهان یادآور شد: در 15 سال آینده یک سرمایه‌گذاری اضافی 160 دلاری به ازای هر سال برای هر نفر که در فقر شدید زندگی می‌کند، جهت پایان دادن به گرسنگی نیاز است که این هزینه، مبلغی کمتر از نیم درصد درآمد جهانی در سال 2014 است./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

A-940706-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید