Iranian Agriculture News Agency

برنامه های خانه کشاورز برای انتخابات مجلس دهم کلید خورد/ هشدار به قیمت تمام شده محصولات کشاورزی داخلی

قیمت‌های تمام‌شده همه محصولات کشاورزی در کشور به مراتب بیشتر از قیمت‌های جهانی است که این امر یک تهدید برای بخش است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران به نقل از روابط عمومی خانه کشاورز، دبیرکل خانه کشاورز امروز در نشست ماهانه شورای مرکزی این تشکل، ضمن شادباش موفقیت‌های حاصل از مذاکرات هسته‌ای و امید به اینکه نتایج این اقدامات به توسعه و رفاه مردم منتهی شود، گفت: اینک طی شش ماه گذشته نفت به پایین‌ترین قیمت خود رسیده است. قیمت‌های تمام‌شده همه محصولات کشاورزی در کشور به مراتب بیشتر از قیمت‌های جهانی است که این امر یک تهدید برای بخش است و کشاورزان باید با ورود فناوری‌های نوین کشاورزی خود را برای رقابت با بازارهای جهانی تنظیم کنند.

عیسی کلانتری با اظهار اینکه سیاست دولت باید تلاش برای افزایش بهره‌وری باشد، افزود: امروز قیمت جهانی محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی حداقل 40 درصد ارزان‌تر از تولیدات داخلی است و کشاورزان با تدبیر و بررسی‌های لازم نسبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید برای رقابتی کردن تولید اقدام کنند.

وی، تجدیدپذیری سالانه آب‌های زیرزمینی را 33 میلیارد مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: هم‌اکنون مشغول برداشت 58 میلیاردی از آنها هستیم، این در حالی است که در بخش آب از خط بحران عبور کرده‌ایم.

دبیرکل خانه کشاورز خاطرنشان کرد: با وضع موجود در برنامه ششم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی؛ توسعه فقط با افزایش بهره‌وری در نظر گرفته شود. بدیهی است جز این با برنامه تعادل‌بخشی کشور برای جلوگیری از بحران آب در تضاد است.

کلانتری تصریح کرد: وزارت نیرو در حال حاضر با درک منطقی از منابع آب و برنامه‌ریزی درست برای تعادل‌بخشی نگاه واقع‌گرایانه به بخش آب دارد و از همه مسئولان کشور خواست که در برنامه‌های خود درباره آب با وزارت نیرو هماهنگ باشند.

وی با اعلام اینکه باور عمومی درباره کمبود آب هنوز واقعی نیست، یادآور شد: منافع ملی کشور ایجاب می‌کند برنامه‌ریزی‌های دقیق برای تعادل‌بخشی، در حداقل زمان ممکن انجام گیرد، در غیر این صورت برنامه‌های بلندمدت چاره کار نیست.

کلانتری از اعضای شورای مرکزی خانه کشاورز که به‌عنوان نماینده کشاورزان پیشرو در اقصی‌نقاط کشور فعالیت دارند، خواست در این امر پیش‌قدم شوند و اکیداً توصیه کرد با بررسی‌های دقیق کارشناسی و واقعی آب نسبت به تولید اقدام کنند و آینده خود و کشور را در نظر بگیرند.

در ادامه این مراسم، گزارش جلسه دفتر سیاسی خانه کشاورز با موضوع انتخابات به اطلاع اعضا رسید و درباره نحوه شرکت خانه کشاورز بحث و تبادل نظر شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید