Iranian Agriculture News Agency

مشکل خمیر مرغ با انفصال حقوق ناظران از کارفرمایان حل می‌شود

خمیر مرغ یکی از گزینه‌های مشکل‌دار در کشور است که می‌توان با انفصال حقوق ناظران از کارفرمایان در جهت رفع معضلات بهداشتی آن اقدام کرد.

رئیس انجمن صنفی مسئولان فنی و ناظران بهداشتی دامپزشکی استان تهران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: مسئولان فنی و ناظران بهداشتی نقش مهمی در تأمین بهداشت مواد غذایی و فرآورده‌های خام دامی دارند.

مهرداد تشکری افزود: با وجود آنکه این نقش در جامعه باید بسیار پررنگ‌تر باشد، اما همچنان حقوق آنها وابسته به صاحبان صنایع بوده که این امر زمینه برخی تخلفات را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به مشکلی که برای خمیر مرغ به‌عنوان یکی از گزینه‌های تولیدی به‌وجود آمده است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌دلیل آنکه در برخی واحدهایی که دارای مسئولان فنی نیز بودند، تخلفاتی در تهیه خمیر مرغ دیده است، استفاده از این ماده را ممنوع اعلام کرده است؛ در حالی که می‌شود انفصال مالی حقوق مسئولان فنی از کارفرمایان اتفاق بیفتد.

رئیس انجمن صنفی مسئولان فنی و ناظران بهداشتی دامپزشکی استان تهران ادامه داد: حدود یک‌هزار نفر مسئول فنی در حوزه دارویی و بهداشتی در استان تهران فعالیت می‌کنند که حدود 500 نفر آنها در حوزه بهداشتی است که نظارت بخش‌هایی چون کشتارگاه، قطعه‌بندی، تبدیل ضایعات و مواد خام دامی را عهده‌دار هستند و حدود 400 نفر نیز در بخش داروها فعالیت دارند.

تشکری تصریح کرد: گاهی این مسئولان فنی تحت تأثیر نظر صاحبان صنایع قرار می‌گیرند و با تهدیدهایی روبه‌رو می‌شوند که یا باید ترک شغل کنند، یا تن به خواسته‌های آنها دهند.

وی اظهار داشت: امیدواریم برای حل مسائل این‌چنینی، حقوق این صنف از دست کارفرمایان خارج و به سازمان یا ارگان دیگر سپرده شود./

خبرنگار: مژگان ستار

A-940312-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید