Iranian Agriculture News Agency

خانه کشاورز، مقاومت وزیر جهاد کشاورزی در برابر واردات مرکبات را ستود

قائم‌مقام خانه کشاورز، مقاومت محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در برابر فشار واردکنندگان مرکبات به کشور را ستود.

عنایت‌ا... بیابانی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: وزیر جهاد کشاورزی، اقدام درستی درباره دستور ممنوعیت واردات مرکبات انجام داده و این امر باعث خرسندی و تقویت روحیه باغداران این محصولات شده است.

وی افزود: واردات تولیدات مزیت‌دار کشور باید به‌منظور حفظ این محصولات کنار گذاشته شود و محصولات کشاورزی مزیت‌دار جایگاه خود را پیدا کند.

قائم‌مقام خانه کشاورز در عین حال افزایش قیمت مرکبات را موفق خواند و پیش‌بینی کرد که به‌زودی با ورود مرکبات ذخیره‌شده در انبارها، قیمت این محصولات کاهش یابد.

بیابانی مدیریت ضعیف شرکت‌های تعاون روستایی در توزیع مرکبات را از دلایل افزایش کاذب قیمت این محصولات در روزهای پایانی سال عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: دلال‌ها از موقعیت و عدم مدیریت مناسب شرکت‌های تعاون روستایی استفاده کرده و بی‌جهت قیمت مرکبات را بالا برده‌اند.

بیابانی به دلال‌ها یا کشاورزانی که به‌طور سنتی مرکبات را به امید افزایش قیمت شب عید، در انبارها نگه داشته‌اند، توصیه کرد که با توجه به گرم شدن هوا، بهتر است مرکبات انبار را در بازار عرضه کنند، زیرا ضرری که به‌علت ضایعات این محصولات متوجه آنها است، بیشتر از نفع ناشی از افزایش قیمت است.

وی تصریح کرد: با عرضه به‌موقع مرکبات انباری به بازار، می‌توان فرصت را برای کمک به جامعه مصرف‌کننده مغتنم شمرد./

خبرنگار: فرحناز هاشمی

A-931225-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید