Iranian Agriculture News Agency

دیپلماسی تجاری محصولات شیری ایران به همسایگان شرقی و شمال شرقی ایران رسید/ صنایع لبنی ایران از واردات پروتئین شیر (MPC) بی‌نیاز می‌شوند

محصولات پگاه خراسان به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و تاجیکستان صادر می‌شود.

مدیرعامل پگاه خراسان که در مشهد مستقر است، در حاشیه بازدید اکیپ خبرنگران اعزامی از تهران و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، با اعلام اینکه مجموعه کارکنان شاغل در این کارخانه 350 نفر هستند، گفت: این کارخانه روزانه 320 تن شیر دریافت می‌کند که بخشی از آن صادر می‌شود.

به گفته حمید‌رضا سمیعی، صادرات این شرکت در سال 91، 6.5 میلیون دلار بوده و در سال 92 به 8.5 میلیون دلار رسیده است و محصولات پگاه خراسان به کشورهای شمال غرب ایران مانند افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و تاجیکستان صادر می‌شود.

به گفته وی، مجموعه تولیدات این کارخانه شامل محصولات پاستوریزه، شیر، شیر طعم‌دار، کره، ماست، دوغ، نوشیدنی کفیر، همچنین محصولات استرلیزه شامل شیر و چربی‌های مختلف و محصولات پودری مانند پودر شیر خشک و پودر آب پنیر است.

مدیرعامل پگاه خراسان که سابقه موفقیت‌آمیز مدیریت "پگاه گلستان" را نیز در کارنامه دارد، افزود: کنسانتره پروتئین شیر MPC برای نخستین‌بار در سال 1389 خورشیدی در شرکت پگاه خراسان فرموله و تولید شده است.

سمیعی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده، فناوری تولید کنسانتره پروتئین شیر MPC در اختیار پگاه فارس و اصفهان نیز قرار گرفته است تا با افزایش تولید، واردات این محصول به کشور از بین برود.

وی درباره ویژگی‌های کنسانتره پروتئین شیر MPC تصریح کرد: هر یک کیلوگرم کنسانتره پروتئین شیر MPC از حدود 27 کیلوگرم شیر تهیه شده و در تولید بسیاری از محصولات لبنی نظیر ماست و خامه کاربرد دارد.

گفتنی است، این کارخانه برای نخستین‌بار محصول MPC را با میزان پروتئین 65 تا 70 درصد از شیر درست کرده‌ که برای محصولات صنعتی به کار می‌رود./

N-921211-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید