Iranian Agriculture News Agency

طرح الگوی کشت در وزارت جهادکشاورزی نهایی شد

معاون بهبود امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی نهایی شده و برنامه وزارت جهاد تأکید بر کشت مزیت‌دار با رعایت شاخص بهره‌وری‌ اقتصادی است.

عباس کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای عملی کردن الگوی کشت چیست؟ گفت: بررسی این طرح در وزارت جهاد کشاورزی نهایی شده است و به زودی اجرا می‌شود.

معاون بهبود امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی افزود: این طرح با شاخص بهره‌وری اقتصادی و بهره‌وری در استفاده از آب و با تأکید بر کشت محصولاتی که امنیت غذایی را تأمین می‌کند تهیه شده است.

وی ادامه داد: در این طرح برای کشت محصولاتی که خاص مناطق بوده و مزیت ویژه‌ای درآنها وجود دارد تأکید شده است.

کشاورز گفت: این طرح از سالهای پیش مطرح بوده و اکنون نهایی شده است و برای انجام آن در سراسر کشور نیاز به سیاست‌های حمایتی است.

کشاورز در پاسخ به اینکه چه برنامه حمایتی برای تشویق کشاورزان برای تبعیت از الگوی کشت دارید؟ گفت: معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی در مصوبات دولت آن را تعیین می‌کند و معاونت تولیدات گیاهی تنها پیشنهاد دهنده است.

به گزارش فارس، برای حمایت از اجرای الگوی کشت پیشتر پیشنهاد شده بود که به مجریان این طرح تسهیلات ویژه و نهاده‌های ارزان‌ قیمت داده شود.

اجرای الگوی کشت یعنی اینکه بر اساس نیاز، سطح زیر کشت محصولات تعیین شود و تولید به صورت تعادلی پیش رود و از افزایش بی‌رویه تولید و کاهش آن که موجب ضرر و زیان برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است، جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید