Iranian Agriculture News Agency

نامه سرگشاده ناظران کشاورزی کردستان، برای تعیین وضعیت استخدام

نامه‌ای از سوی ناظران کشاورزی استان کردستان به سرپرستی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در این استان واصل شده که در متن این نامه، این افراد خطاب به شاهرخ رمضان نژاد رییس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بوزارت جهادکشاورزی، خواستار تعیین تکلیف وضعیت کاری خود شدند.

بسم‌ا... الرحمن الرحیم

الوعده وفا

جناب آقای مهندس شاهرخ رمضان‌نژاد

ریاست محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی

با سلام و احترام؛

در ابتدا لازم است انتصاب جنابعالی را به این سمت، به شما و به خودمان (ناظران کشاورزی) تبریک و تهنیت بگوییم و ما ناظران کشاورزی امیدوار باشیم با حضور شما فرایند امور مربوط به استخدام ناظران کشاورزی که بی‌جهت و البته نانوشته مهر محرمانه خورده به‌طور شفاف اطلاع‌رسانی شود.


جناب آقای مهندس رمضان‌نژاد

همان‌طور که استحضار دارید طرح استخدام ناظران کشاورزی در سال 1389 به همت جمعی از نمایندگان مجلس و تلاش تعدادی از ناظران کشاورزی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که در همان زمان از طرف وزارت جهاد کشاورزی ایرادهای به طرح مذکور وارد شد و مسئولین خواستار اصلاح قانون استخدام ناظران شدند تا بتواند آن را اجرایی کنند که بر همین اساس و با احراز و درج نظرات اصلاحی وزارت جهاد کشاورزی، طرح اصلاحیه قانون استخدام ناظران در مجلس مطرح شد و با رای بالای دو سوم نمایندگان در 12 بهمن‌ماه 190 تصویب شد و در نهایت به تصویب شورای نگهبان نیز رسید و بعد از ابلاغ عملاً به شکل قانونی لازم‌الاجرا درآمده است که بر اساس آن وزارت جهاد کشاورزی موظف شده است در طی سه سال تعداد 10 هزار نفر از ناظران کشاورزی را استخدام کند.

اما متأسفانه تاکنون که دو سال از تاریخ تصویب اصلاحیه قانون و البته سه سال از تصویب طرح اولیه استخدام ناظران می‌گذرد، هنوز یک نفر از ناظران کشاورزی نیز استخدام نشده و حتی بدتر اینکه هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی از روند امور مربوط به آن از طرف وزارت جهاد کشاورزی که مجری قانون مذکور است، صورت نگرفته است. به‌جز یک مورد که آن هم به‌صورت جوابیه انتقادهای صورت گرفته در هفتم مردادماه 1391 انتشار یافت که در آن ادعا شده بود که همه کارهای مربوطه به استخدام ناظران حتی جلوتر از برنامه است و برای سال 91 مجوز استخدام سه‌هزار و 335 نفر صادر شده است که با گذشت سال 91 و حتی سال 92 این ادعای وزارت جهاد کشاورزی خالی از آب درآمد.

روند امور استخدام ناظران روند متناسب و معقولی نیست. سایتی جهت نام‌نویسی ایجاد شد که اطلاعات به صورت خوداظهاری در آن درج شد و سپس از ناظران درخواست مدارک و اسناد شد که تأیید و گواهی آنها پروسه را بسیار طولانی کرد و به‌رغم مهلت‌های ذکرشده در نامه‌های وزارتخانه به سازمان استان‌ها و حتی قید فوریت بر روی آنها که درخواست ارسال اطلاعات یا پرونده‌های ناظران می‌شد عملاً تأخیر چندماهه نیز جایز بود.

همین اوضاع نشان می‌داد که وزارتخانه نیز دچار نوعی سردرگمی و بی‌برنامگی است و فقط در صدد اتلاف وقت است که با کمال تأسف روند مذکور در دولت جدید نیز ادامه یافت که با شعار قانون‌گرایی آن کاملاً در تضاد است و امروز نیز هر از چند گاهی از زبان نماینده‌ای، یا مسئول نظام مهندسی کشاورزی یکی از استان‌ها و یا مثلاً مدیر امور اداری فلان استان، نقل قول می‌شود که بودجه‌ای برای استخدام نیست و یا بالعکس همه ناظران امسال استخدام می‌شوند.

جناب آقای مهندس رمضان‌نژاد

جنابعالی که سال‌ها در راس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران بوده‌اید و با مشکلات و چالش‌هایی که ناظران کشاورزی طی سالیان گذشته با آن روبه‌رو بوده‌اند از نزدیک آشنا هستید و ذکر آنها در اینجا تکرار مکررات است و می‌دانید که ناظران کشاورزی سه سال مداوم است در بلاتکلیفی و سردرگمی به‌سر می‌برند.

بنابراین، ما ناظران محصولات کشاورزی همچنان که در مواضع و برنامه‌هایتان نوید احیای اطلاع‌رسانی در وزارتخانه را داده‌اید از جنابعالی انتظار داریم که در این باره اطلاع‌رسانی شفافی کرده و ما را از این بلاتکلیفی چندساله برهانید هرچند که نظر وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عدم اجرای قانون باشد./

خبرنگار استانی ایانا در کردستان: مژگان وفایی

A-921025-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید