Iranian Agriculture News Agency

کاهش 180 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از آبادان

در حالی طی 9 ماهه نخست سال 91 بیش از 15 هزار و 700 تن انواع محصولات کشاورزی از مرز آبادان به خارج از کشور صادر شد که این میزان در سال جاری به هشت‌هزار و 300 تن کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) ضمن اعلام این خبر و با بیان اینکه آبادان قطب تولید خرما در خوزستان است، گفت: تولید خرما در نخلستان‌های آبادان طی سال جاری، با افزایش 10 درصدی به 92 هزار تن رسید که عمده آن از طریق شادگان به خارج از کشور صادر می‌شود.

رضا پلنگ‌زا با بیان اینکه خرما عمده‌ترین محصول کشاورزی است که در آبادان تولید می‌شود، افزود: تعداد بهره‌برداران خرما در این شهرستان هشت‌هزار و 400 نفر است که شغل اصلی آنها باغداری است.

وی با اشاره به کاهش 180 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از مرز آبادان، خاطرنشان کرد: تاجران شادگانی خرمای آبادانی‌ها را خریداری و به کشورهای اروپایی صادر می‌کنند و با توجه به کیفیت خرمای آبادان، مشتری‌های زیادی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال گذشته 15 هزار و 765 تن انواع کالای کشاورزی به ارزش پنج میلیون و 485 هزار دلار از مرز آبادان به خارج از کشور صادر شد، ادامه داد: این در حالی است که امسال هشت‌هزار و 310 تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش سه میلیون و 351 هزار ریال صادرشد، به‌طوری که تاکنون یک‌هزار و 100 تن سیب‌زمینی، سه‌هزار و 234 تن هندوانه، یک‌هزار و 509 تن پیاز و... صادر شده است.

به گفته پلنگ‌زا، این احتمال وجود دارد که کاهش صادرات از مرز آبادان ناشی از این مسئله باشد که تجار محصولات کشاورزی مرزهای استان‌های کرمانشاه و کردستان برای صادرات انتخاب کرده باشند./

خبرنگار: فرید مرادی

A-921011-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید