Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

آثار مثبت دیپلماسی بین‌المللی دولت به بازار کشاورزی هم رسید

در حالی که تا پیش از مذاکرات بین‌المللی دولت، تاجران به‌دلیل مشکلات متعددی ارتباط خود را با بازار ایران کم‌رنگ کرده بودند، اما پس از این مذاکرات، سیل تاجران به بازار کشاورزی و استقبال صادرکنندگان باعث شده که رکورد صادرات محصولات کشاورزی ازجمله خرما در شش‌ماهه نخست سال در فارس شکسته شود و بازار به ثبات قابل قبولی برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: سطح زیر کشت نخلستان‌های استان فارس بیش از 32 هزار هکتار بارور است که برداشت از آنها شروع و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

دکتر مهرزاد خرد افزود: در حالی که سال گذشته 138 هزار تن خرما در این استان تولید و عرضه شد، این رقم در سال جاری برآورد می‌شود به بیش از 166 هزار تن برسد.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی ازجمله خرما خاطرنشان کرد: در حالی که تا پیش از مذاکرات بین‌المللی دولت، تاجران به‌دلیل مشکلات متعددی ارتباط خود را با بازار ایران کم‌رنگ کرده بودند، اما پس از این مذاکرات، سیل تاجران به بازار کشاورزی و استقبال صادرکنندگان باعث شده که رکورد صادرات محصولات کشاورزی ازجمله خرما در شش‌ماهه نخست سال در فارس شکسته شود و بازار به ثبات قابل قبولی برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: چشم‌انداز مثبت مذاکرات در بازار کاملاً مشهود است و تاجران زیادی از کشورهای مختلف ابراز تمایل کرده‌اند که محصولات کشاورزی این استان را به کشور خود وارد کنند.

خرد تصریح کرد: بازار کشاورزی رونق خاصی گرفته است و صادرکنندگان با انگیزه بیشتری فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: به جهت حمایت از صادرکنندگان خرما، 30 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید محصول و صادر کردن آن در اختیار آنها قرار داده شده است.

خرد تأکید کرد: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از 11 هزار تن خرما از استان صادر شده است که از نظر وزنی نسبت به مشابه سال گذشته 63 درصد و از نظر ارزش دلاری 54 درصد رشد داشته است که عمدتاً به کشورهای روسیه، هندوستان، حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی قفقاز صادر شده است./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920723-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید