Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

لزوم تشکیل سازمان مدیریت هوشمند در بخش کشاورزی

مدیریت هوشمند بخش کشاورزی، دستاوردهای بسیار مهمی ازجمله پایش و مانیتورینگ کشاورزی، پیش‌آگاهی، پیشگیری از مخاطرات در بخش کشاورزی و آمار و اطلاعات صحیح و قابل اتکاء از حوزه تولید را دربر دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: لازم است سازمانی برای مدیریت هوشمند بخش کشاورزی کشور به‌وجود آید.

مهرزاد خرد افزود: امروزه برای استفاده از تکنولوژی‌های نوین، پایش و مانیتورینگ کشاورزی، پیش‌آگاهی و پیشگیری از مخاطرات در بخش کشاورزی، به استفاده شبکه هوشمند در این بخش مهم و تولیدی کشور نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آمار و اطلاعات صحیح و قابل اتکاء از حوزه تولید، نیازمند این سیستم هوشمند است که جزء برنامه‌های مهندس محمود حجتی نیز هست که امید می‌رود هرچه سریع‌تر این سازمان بسیار اساسی تشکیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: راهبرد اساسی دولت بر شایستگی، کارآمدی و تعهد است و انتخاب وزرا نیز نشان داد که دکتر روحانی به‌دنبال مطالبات سیاسی نیست، بلکه به‌دنبال ارتقاء سطح مدیریتی کشور است که با توجه به شناختی که از وزیر جدید کشاورزی وجود دارد، مدیران شایسته‌ای را در بخش‌های مختلف کشاورزی کشور منصوب خواهد کرد.

خرد تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه چشم‌انداز 20 ساله، عملی کردن برنامه پنجم توسعه باید مسیر کوتاه و میان‌بر را انتخاب کنیم که این مسئله نیازمند مدیریتی قوی و هوشمند است.

وی در پایان یادآور شد: تحمیل برخی از افراد غیرمتخصص طی ادوار گذشته در وزارت جهاد کشاورزی باعث شد این وزارتخانه به اهداف مورد نظر نتواند دست یابد که امید می‌رود در این دوره با توجه به اهداف دولت تدبیر و امید و شخصیت مدیریتی مهندس حجتی شاهد این مسئله نباشیم./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920526-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید