Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان جهاد کشاورزی آبادان خبر داد:

افزایش 100 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از آبادان

در حالی که در سه ماهه نخست سال 91 دوهزار و 47 تن از انواع محصولات کشاورزی از آبادان به خارج از کشور صادر شد، این رقم در سال جاری با رشد 100 درصدی به چهارهزار و 96 تن رسیده است.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی آبادان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: صادرات محصولات کشاورزی در سه ماهه نخست امسال جهش قابل توجهی داشته است؛ به‌طوری که با رشد ویژه‌ای نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده است.

رضا پلنگ‌زا افزود: انواع محصولات کشاورزی صادرشده در سال 91 در مرزهای این شهرستان هندوانه، کیوی، خرما، شیره خرما، کاه حبوبات، بادام، آویشن، پیاز، کدو، کشمش، خربزه، سیب درختی، انار، چغندرقند، سیب‌زمینی، ماش، سیر، لیموشیرین، خرمالو، لیموترش، زرشک، فلفل و هسته خرما است.

وی خاطرنشان کرد: سیب‌زمینی، هندوانه، سیب درختی، پیاز و کدو از عمده محصولات صادراتی کشور است.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی آبادان ادامه داد: میزان کل صادرات محصولات کشاورزی در سال 91، 20 هزار و 16 تن بوده است که دوهزار و 47 تن در سه ماهه نخست بوده که ارزش دلاری آن 10 میلیون و 12 هزار و 455 دلار است.

پلنگ‌زا تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری از عمده‌ترین محصولاتی که به خارج از کشور صادر شده است، می‌توان به هندوانه، سیب‌زمینی، کاه حبوبات، خرما و پیاز اشاره کرد؛ هرچند که محصولات دیگری مانند شیره خرما، باگاس نیشکر، کیوی و لیموترش نیز صادر شده است.

وی در پایان یادآور شد: در سه ماهه نخست سال جاری 409 هزار و 669 تن به ارزش یک میلیون و 581 هزار و 612 دلار محصولات کشاورزی صادر شده است./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920407-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید