Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

نارضایتی کشاورزان از قیمت خرید تضمینی گندم/ خرید یک میلیون و 250 هزار تن گندم خوزستان تاکنون

تا پیش از تعطیلات اخیر در خوزستان یک میلیون و 250 هزار تن گندم از کشاورزان به‌صورت خرید تضمینی و توافقی خریداری شده است، این در حالی است که کشاورزان از قیمت خرید تضمینی رضایت ندارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: حدود 488 هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص دارد که تاکنون 460 هزار هکتار آن برداشت شده است.

محمد قاسمی‌نژاد افزود: تا پیش از تعطیلات اخیر در خوزستان یک میلیون و 250 هزار تن گندم از کشاورزان به‌صورت خرید تضمینی و توافقی خریداری شده است، این در حالی است که کشاورزان از قیمت خرید تضمینی رضایت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان خرید گندم 900 هزار تن آن خرید تضمینی بوده و مابقی آن توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان ادامه داد: کارخانه‌های آرد، ماکارونی و صنایع شیرینی‌پزی نیز با واسطه و بدون واسطه گندم از کشاورز خریداری می‌کنند، البته بخشی از گندم به مصرف دام و طیور نیز می‌رسد.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: قیمت توافقی گندم بین 750 تا 800 تومان است، این در حالی است که کشاورزان از قیمت خرید تضمینی با توجه به افزایش هزینه‌های تولید رضایت ندارند و نسبت به آن اعتراض دارند.

وی یادآور شد: بعضی از کشاورزان به‌منظور گران شدن گندم محصول خود را انبار می‌کنند.

قاسمی‌نژاد در پایان تأکید کرد: برآورد می‌شود بیش از یک میلیون و 350 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920318-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید