Iranian Agriculture News Agency

تاکید به بهره برداران بخش کشاورزی کرمانی برای بیمه کردن محصولات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: همه بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی با عنایت به کاهش نزولات آسمانی و ادامه خشکسالی در استان و احتمال بروز خسارت های ناشی از این عامل و یا سایر عوامل خطرزای طبیعی به محصولات زراعی و باغی و دامی، ضروری است نسبت به بیمه نمودن محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: کشاورزان،دامداران و سایر بهره برداران بخش می توانندبا مراجعه به نمایندگی های بیمه ای و یا شعب بانک کشاورزی محصول خود را بیمه نموده و عزیزانی که برای اولین بار نسبت به خرید بیمه نامه  محصول خود اقدام کنند از تخفیفات ویژه برخوردار خواهند بود .

سعیدی گفت: در سال‌زراعی قبل 136438  بیمه نامه صادر گردید که   این تعداد  بیمه نام مشتمل بریک میلیون و هفتصدو دوازده هزارو دویست و شصت و یک  قلم بیمه ای در9 بخش کشاورزی شامل آبزیان، ابنیه، تنه درخت، دام، طیور ، ماشین‌آلات ،محصولات باغی، زراعی و منابع طبیعی صادر شده است.

وی در ادامه گفت:  بیشترین سهم در سبد بیمه استان مربوط به محصولات باغی با نودو شش هزارو هشتصدو بیست و دو بیمه نامه و دویست و هفتادو شش  هزارو  یکصدو شصت و نه قلم بیمه ای است.

  وی افزود:  بابت این تعداد بیمه‌نامه صادر شده  در بخش های مختلف ، چهار  هزارو پانصدو پنجاه و دو میلیارد ریال غرامت براورد شده که انشالله به محض تأمین اعتبار از طرف دولت به صورت متمرکز از طریق صندوق بیمه کشاورزی و توسط شعب بانک کشاورزی  واریز و قابل پرداخت به کشاورزان عزیز خواهد بود

وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری این آمادگی وجود دارد که عزیزان بیمه‌گذار ما که سنوات قبل محصولشان را بیمه نموده اند به نمایندگی های بیمه ای مراجعه و با  تنظیم فرم تهاتر وتنظیم فرم  خود اظهاری محصول خود را مجدداً بیمه نموده و در واقع تمدید کند

گفتنی است محاسبات نشان می دهد  که  همه ساله   بیش از سه برابر حق بیمه دریافتی غرامت  برآورد و پرداخت شده است

 

 

انتهای پیام