Iranian Agriculture News Agency

کشت یک هکتار محصول کاملینا در کشت پائیزه استان کرمان در سال جاری

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: در استان کرمان در سال جاری به صورت الگویی در کشت های پائیزه یک هکتار کاملینا کشت شده است.

کشت یک هکتار محصول کاملینا  در کشت پائیزه استان کرمان  در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، آهنگری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در استان کرمان تاریخ کاشت کاملینا 7 آبان ماه و برداشت آن اوایل خرداد ماه است.

آهنگری اظهار کرد: کاملینا گیاهی است که طی چند سال اخیر، کشت آن به‌عنوان یک دانه روغنی در سطح کشور آغاز شده و دانه‌های روغنی در بین محصولات زراعی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشند و پس از غلات دومین ذخایر غذایی جهانی را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: روغن‌های نباتی بیشتر از دانه‌های روغنی نظیر سویا، آفتابگردان، پنبه دانه، بادام زمینی و کلزا به‌دست‌می‌آید که نیاز آبی بالاتری دارند و دارای محدودیت‌هایی از جنبه‌های مختلف کشت و شرایط اقلیمی هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:گیاه دارویی-روغنی کاملینا گیاهی است که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است و مهم‌ترین مزیت آن، انجام کشت آن در پاییز و برداشت آن در اواخر بهار است و نیاز آبی کمتر، مقاومت فوق‌العاده به خشکی و سرمای بهاره، حساسیت کمتر به شیوع آفات و عدم حساسیت گیاه به ریزش محصول در زمان برداشت است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید