Iranian Agriculture News Agency

حیا، عفت، صداقت، خوش خلقی و ایمان افراد جامعه موجب پیشرفت و پایداری خانواده ها می شود.

جشن میلاد ستاره پرفروغ کوثر، بانوی فصاحت و اعجازحضرت زینب علیها السلام در سالن مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان ویژه بانوان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه برگزار شد.

حیا، عفت، صداقت، خوش خلقی و ایمان افراد جامعه موجب پیشرفت و پایداری خانواده ها می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، دکتر نقوی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در این جلسه گفت: این مرکز در کنار کارهای تحقیقاتی، علمی و ترویجی، به امور فرهنگی توجه خاصی دارد و زنان یکی از پیچیده ترین خلقت های پروردگار می باشند و پیشرفت جوامع بشری در گرو رشد آگاهی زنان است.

وی تصریح کرد: در جوامعی که زنان روشن فکر و آگاه داشته باشد، نسلی که به همدیگر احترام می گذارند تربیت می شوند و در صلح، آرامش، محبت و تلاش زندگی می نمایند.

در این مراسم خانم طباطبائی استاد دانشگاه در رابطه با خصوصیات حضرت زینب سخنانی بیان ایراد و افزودند: حضرت زینب عالمه بود و ایشان چهره علمی و سرآمد عبادت بودند تا جائی که امام حسین(ع) به حضرت زینب التماس دعا می گفتند و صبر حضرت زینب زبان زد همه عالم است.

وی اظهار داشت: مادر پایه و اساس خانواده است و نقش مادر در خانواده اساسی و کلیدی است.

خانم طباطبائی با بیان اینکه در اسلام زن از جایگاه والائی برخوردار است، افزود: رسالت کربلا را حضرت زینب به نحو احسن انجام داد و یکسال پس از واقعه کربلا با وجود تحمل مشقات زیاد، همچنان ضمن حفظ حجب و حیا، ایمان و صبوری خود ،رسالت خود را انجام دادتا اینکه به رحمت خدا رفتند.

وی تصریح کرد: حضرت زینب بازماندگان واقعه کربلا را مدیریت نمود و از جان امام سجاد(ع) حفاظت نمود.

وی با اشاره به اینکه دفاع از مقدسات و ارزش های دینی از خصوصیات بارز حضرت زینب(س) است، افزود: در زندگی حفظ حجب و حیا موجب استحکام خانواده ها می شود و تخریب جایگاه مادری در خانواده سبب از بین رفتن روابط بین افراد خانواده و فروپاشی اخلاق در جامعه می شود.

لازم به ذکر است قبل از شروع مراسم همکاران در پارک جنگلی پیاده روی نمودند و در انتها مراسم به قید قرعه به تعدادی از همکاران جوایزی اهدا شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید