Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی دانه های روغنی کلزا ، گلرنگ و کاملینا در مرکز آموزشی باغین

در حاشیه این دوره به تعدادی از کارشناسان نمونه و فعال در زمینه توسعه کاشت دانه های روغنی شهرستان کرمان لوح تقدیر توسط مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان اهدا شد.

برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی دانه های روغنی  کلزا ، گلرنگ و کاملینا در مرکز آموزشی باغین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، نخعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت:  کارگاه آموزشی ترویجی دانه های روغنی  کلزا ، گلرنگ و کاملینا با تدریس رجایی، کارشناس محصولات اساسی استان و با حضور بیش از ۲۵ نفر از کارشناسان ستادی و  شهرستانهای استان کرمان در محل مزارع زراعی باغین برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی موضوعات مربوط به کاشت و داشت و برداشت آموزش داده شد و کارشناسان با عملیات کاشت داشت و برداشت این دانه های روغنی  آشنا شدند.

مدرس این کارگاه گفت:  با توجه به واردات بیش از ۹0 درصد روغن کشور و به منظور پایداری تولید غلات  کاشت دانه های روغنی  چند سالی است که به صورت جدی در برنامه کاری وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و به دلیل درصد روغن بالای دانه گیاهانی همچون کلزا.گلرنگ و کاملینا یکی از برنامه های اساسی مدیریت زراعت استان توسعه کاشت این گیاهان است.

گفتنی است کارگاه مذکور به منظور آگاهی بیشتر کارشناسان ۸ شهرستان استان از مراحل مختلف کاشت تا برداشت زراعت دانه های روغنی کلزا.گلرنگ و کاملینا که  با  همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمان و به همت همکاران مرکز جهاد کشاورزی باغین برگزار شد.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید