Iranian Agriculture News Agency

تولید پسته با روش آبیاری نوین سه برابر روش غرق آبی

جلسه ستاد آبیاری تحت فشار استان کرمان با حضور دکتر عباسی مشاور وزیر و مجری طرح آبیاری تحت فشار وزارت جهاد کشاورزی و اعضا ستاد آبیاری تحت فشار استان کرمان در محل این سازمان برگزار شد.

تولید پسته با روش آبیاری نوین سه برابر روش غرق آبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این جلسه عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: حدود ۴ میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی استان کرمان مصرف می شود که متاسفانه  ECآب در بعضی مناطق ۸ تا ۹ هزار و حتی در بعضی مناطق ۱۲۰۰۰ نیز بوده و باغات استان کرمان با اینوجود با کم آبیاری شدید نیز مواجه هستند.

وی افزود: در حالی که میزان مصرف هر هکتار باغ پسته در آمریکا ۱۴۰۰۰ متر مکعب  در سال است در استان کرمان بعضاً باغات با با ۵۰۰۰ متر مکعب در سال آبیاری و در حالی که EC آب در مناطق پسته خیز  آمریکا قریب به هزار میباشد در مناطق ما به طور میانگین ۸ تا ۹ هزار ECآب است

وی افزود برای ۸ سال پیش فقط ۴۳ هزار هکتار از مزارع و باغات شمال استان کرمان تحت پوشش و آبیاری تحت فشار قرار گرفته که الان این میزان به ۹۱ هزار مترمکعب ۲۰۰۴ اجرا شده و ۸ هزار هکتار در حال اجرا رسیده است و از مساعدت مجلس و دولت در جهش آبیاری تحت فشار در استان کرمان تشکر کرد.

 وی افزود: به ازای هر متر مکعب غرقابی حدود ۱۰۰ گرم پسته تولید ولی با آبیاری تحت فشار به ازای هر متر مکعب ۳۰۰ گرم تولید شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید