Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار انجام شد:

اجرای کشت قراردادی کلزا در استان کرمان

جلسه ای با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر زراعت این سازمان،مدیران کل تعاون روستایی،تعاونی تولید، غله، شرکت خدمات حمایتی و کارشناسان شهرستانهای استان در رابطه با برنامه ریزی اجرای کشت قراردادی محصول کلزا در این سازمان برگزار شد.

اجرای کشت قراردادی کلزا در استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پورخاتون معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این نشست گفت:در سال جاری برای اولین بار در سطح محدود کلزا بصورت قراردادی در استان کرمان کشت می شود.

وی افزود: هدف کشاورزی قراردادی، ساماندهی نارسایی ها در مسیر تولید است.

پورخاتون اظهار داشت:کلزا یک محصول مدیریت پذیر است و باید به موقع کود دهی، علف زدایی و .... شود و عملکرد بالاتری نسبت به گندم دارد.

آهنگری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:کشت قراردادی کلزا جهت حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان در استان اجرا می شود تا کشاورزان در سایه حمایت دولت و راهنمایی کارشناسان این سازمان در کلیه مراحل کاشت تا برداشت ، به نتیجه مطلوب عملکرد  و بهره اقتصادی دست یابند.

در ادامه رئیسی  مدیر تعاون روستایی استان بیان داشت:در گام اول با شناسایی کشاورزان کلزا کار سطح کشت مشخص و سپس با برنامه ریزی منسجم و کامل از جمله پوشش بیمه ای و تامین کود اوره مورد نیاز، کلزاکاران را مورد حمایت قرار می گیرند.

وی تصریح کرد:دولت در نظر دارد جهت تعهدات مالی بیمه صندوق کشاورزی سهم سازمان در شروع کار ۱۰درصد در نظر گرفته شود و مابقی بعد از برداشت باشد.

رئیسی اذعان داشت:برنامه ریزی تغذیه مزرعه کلزا زیرنظر کارشناسان پهنه انجام و در ابتدا آزمون خاک جهت شناسایی نیاز کودی مزرعه انجام می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید