Iranian Agriculture News Agency

پایداری تولید و تامین امنیت غذایی با توسعه کشت قراردادی گندم دوروم

جلسه هماهنگی کشت قراردادی گندم با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر زراعت این سازمان، رئیس سازمان تعاون روستایی استان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی، مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، نماینده بنیاد ملی توانمندسازی کشاورزی گندم کشور، مدیران عامل و نماینده شرکت صنایع ماکارونی مانا و تک ماکارون و جمعی از کارشناسان و معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

پایداری تولید و تامین امنیت غذایی با توسعه کشت قراردادی گندم دوروم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پورخاتون معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: در این جلسه ضمن تاکید بر اجرای سیاست های حمایتی محصولات اساسی ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براجرای کشت قراردادی گندم به حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان گندم‌کار در چهارچوب قوانین و مقررات در جهت پایداری تولید و تامین امنیت غذایی به عنوان امری ضروری و حیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این جلسه استفاده از حداکثر ظرفیت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه جهت ثبت اطلاعات دقیق کشاورزان، اطلاع رسانی به گندمکاران، هماهنگی با مسئولین ذیربط در جهت انعقاد قرارداد، نظارت بر روند مطلوب کشت قراردادی، حمایت از کشاورزان طرف قرارداد، ارائه تسهیلات بانکی، در اختیار قرار دادن نهاده ها به ویژه کودهای پایه به صورت اعتباری و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پورخاتون اذعان داشت: همچنین در این جلسه پوشش کامل بیمه کشاورزی گندمکاران طرف قرارداد و پرداخت حق بیمه مورد تاکید قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در پایان گفت: با توجه به اهمیت محصول کلزا، کشت قراردادی کلزا نیزتوسط سازمان تعاون روستایی موردتاکید قرار گرفت که این مهم ازحمایت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز  برخوردار است.

وی اظهار داشت: در این جلسه سابقه کشت قراردادی گندم دوروم مورد بررسی قرار گرفت و  استمرار و بهبود روند این مهم از طریق مشارکت با صنایع ماکارونی در زمینه رفع موانع و مشکلات و اجرای مطلوب کشت قراردادی مورد تاکید قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید