Iranian Agriculture News Agency

مانور شبکه دامپزشکی شهربابک برگزار شد

در این مانور دورمیزی، مدیریت حضور به موقع تمامی عوامل اجرایی، نحوه قرنطینه روستا( کانون بیماری)، معدوم سازی دام درگیر، دفن بهداشتی لاشه، پاکسازی کانون، ایست و بازرسی و کنترل مسیرهای منتهی به روستا ، مستند سازی وقایع و... مرور و بررسی گردید.

مانور شبکه دامپزشکی شهربابک برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، منگلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: با هدف ارزیابی ظرفیت ها و پاسخ به شرایط اضطراری، مانور دور میزی با سناریوی بروز بیماری هاری در یکی از روستاهای شهرستان شهربابک، به فرماندهی رئیس شبکه دامپزشکی و با حضور نمایندگانی از فرمانداری ،  شهرداری، مرکز بهداشت و محیط زیست با هدف مقابله با این بیماری، به اجرا درآمد.

وی گفت: مانور دورمیزی تمرینی برای شبیه سازی بحران ها، پیشنهاد و به چالش کشیدن برنامه های عملیاتی برای مقابله با آن ها است، انجام این نوع  مانور در فاز آمادگی و پیش از بحران، مطابق سناریوی طراحی و تدوین شده از سوی شبکه دامپزشکی، با هدف آشنایی مجدد اعضای ستاد با شرح وظایف محوله، شناسایی نقاط ضعف و قوت، ارزیابی توانایی و استخراج مشکلات و موانع موجود برگزار می گردد.

وی با اشاره  به اینکه بیماری هاری  بین انسان و دام مشترک بوده، گفت: ضرورت افزایش آگاهی و سطح هوشیاری دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد و به حداقل رساندن زمان حضور در کانون های احتمالی بیماری اهمیت دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید