Iranian Agriculture News Agency

نمایشگاه جنوب شرق آیینه اقتصاد کشاورزی استان است

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی با حضور استاندار و جمعی از مدیران در محل نمایشگاه جنوبشرق کرمان افتتاح شد.

نمایشگاه جنوب شرق آیینه اقتصاد کشاورزی استان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، آیین افتتاح این نمایشگاه ۲۵ آبان ماه 1400 و  با حضور علی زینی وند استاندار کرمان، حسین محرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، جلیل کاربخش نایب رییس کمیسیون مالیات اتاق ایران،  امیر حسین سعید مدیرعامل شرکت نمایشگاه های جنوب شرق در محل سالن همایش های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در سایت دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوبشرق برگزار شد.

در این مراسم، علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز با بیان اینکه از بسیاری از جهات استان کرمان به عنوان یکی از مهمترین قطب های کشاورزی کشور به شمار می رود، اظهار داشت: باید توجه داشت که به تناسب سطح زیر کشت و افرادی که در این صنعت مشغول هستند و همچین تنوع محصولاتی که در این جغرافیا تولید می شود، ما در تولید ثروت، اشتغال موثر و کسب نتیجه مطلوب موفق عمل نکرده ایم؛ چرا که بخش عمده ای از کشاورزی ما به شیوه سنتی انجام می‌شود.

وی افزود: هم به لحاظ اقلیمی و هم به لحاظ ذخایر و منابع آب و هم به لحاظ تکنولوژی و دانش روز ما باید هر چه سریعتر با کشاورزی به شیوه سنتی خداحافظی کنیم و یکی از مهمترین محصولات استراتژیک در استان کرمان به نام ایران گره خورده، محصول پسته است. ما سالانه سطح زیر کشت قابل توجهی از این محصول را از دست می دهیم و این در صورتی است که ما هم اکنون مدل‌های موفقی از تولید محصول پسته را در استان کرمان شاهد هستیم.

وی افزود: در موضوع آبیاری مکانیزه، مدل های موفقی در دنیا وجود دارد که در استان کرمان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. البته در سال های اخیر در بخش مکانیزه کردن کشاورزی اقداماتی صورت گرفته اما باید توجه داشت که این اقدامات در حال حاضر بسیار ناچیز هستند. در کشت های گلخانه ای هم به لحاظ ترویج و هم به لحاظ گسترش سطح زیر کشت، اقدامات موثر صورت گرفته است. نیاز امروز کشاورزی استان این است که تمام حوزه های این صنعت به این سو برود.

استاندار کرمان اضافه کرد: یکی از مکان هایی که می‌توان در موضوع کشاورزی مدرن،  تجهیزات و ادواتی که در این زمینه وجود دارد و حتی کارگاه‌های آموزشی و  انتقال تجارب در نقاط مختلف کشور و دنیا موفق عمل کرد، نمایشگاه ها هستند. از این به بعد با این دید باید به نمایشگاه ها نگاه کرد. بازاریابی بخش کوچکی از برگزاری این رویداد است. ما باید نمایشگاه ها را به اهداف متعالی تر ارتقا دهیم.

زینی وند در پایان گفت: این رویداد باید با رویکرد دانش محور و ارتقاء سطح دانش در مزارع کشاورزی تداوم پیدا کند. نباید فراموش کرد که هر کجا دانش وارد مزارع شده سطح کیفیت و کارایی، رفاه و درآمد و همچنین ثبات اشتغال بالا رفته است.

امیرحسین سعید مدیرعامل سایت نمایشگاهی جنوب شرق در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، با بیان اینکه سیطره کشاورزی استان بسیار گسترده است،گفت:  این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۸هزار مترمربع و با حضور ۸۰ شرکت داخلی از ۲۰ استان کشور در حال برگزاری است و ۱۶ دوره آموزشی با همکاری اتاق بازرگانی استان، سازمان جهاد کشاورزی استان، نظام مهندسی استان  و جهاد دانشگاهی استان در خلال برگزاری این رویداد فعالیت خواهد داشت. امیدواریم این دوره های آموزشی تاثیر بسزایی در رشد و تعالی صنعت کشاورزی استان داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید