Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان پیش بینی کرد:

برداشت 4800کیلوگرم زعفران در استان در سال 1400

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از پیش بینی برداشت 4800کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان خبر داد .

 برداشت 4800کیلوگرم زعفران در استان در سال 1400

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در طی چند سال اخیرسطح زیر کشت این محصول در استان به حدود1780هکتار رسیده و عملکرد آن به طور میانگین 4    کیلو گرم در هر هکتار می باشد.

سعیدی با اشاره به افزایش5 درصدی سطح زیر کشت این محصول در سال جاری ، افزود: با توجه به وجود اراضی مرغوب و مستعد در این استان و از سوی دیگر به دلیل نیاز کم این گیاه به آب وعدم آبیاری در طول فصل تابستان، توسعه کشت این محصول در استان طی چند سال اخیرآغاز شده و رو به افزایش است و پیش بینی می شود میزان تولید نیز حدو4درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

وی زعفران را بهترین گزینه جهت کشت محصولات جایگزین  و سودآور برای کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: فصل رشد گیاه زعفران در پاییز و زمستان قرار دارد همچنین در تابستان برخلاف بسیاری از محصولات کشاورزی نیازی به آبیاری ندارد

وی ادامه داد: شهرستانهای زرند-بافت-کوهبنان به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: زعفران جزو گیاهان دارویی محسوب می شود و توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر نیز جزو اولویت های سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

لازم به ذکر است که گل این گیاه در مصارف دارویی و غذایی استفاده می شود و در مناطقی که دارای زمستانهای ملایم و تابستانهای گرم و خشک می باشد، به خوبی رشد می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید