Iranian Agriculture News Agency

7800 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان کرمان

مدیر باغبانی این سازمان گفت: در استان کرمان، عمده محصولات گیاهان دارویی گل محمدی،زعفران وترخون می باشد همچنین سایر گیاهان دارویی نظیر آلوئه ورا،نعناع فلفلی،زیره سبز،آویشن باغی، نعناع ، اسطوخودوس وانغوزه و چای ترش.....نیز کشت می شود.

 7800 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، لطفعلی زاده گفت: گیاهان دارویی در مقایسه با سایر محصولات باغی جز محصولات با نیاز آبی کم قریب به2500 تا 5500 متر مکعب در هکتارمی باشد.

لطفعلی زاده افزود: گیاهان دارویی دارای بازار پسندی خوبی  هستند و برخی از گیاهان دارویی نظیر زعفران و گل محمدی از جمله محصولات صادراتی می باشند به همین دلیل درآمد زایی خوبی برای کشاورزان دارند.

وی با اشاره به ، تدوین برنامه 5 ساله  جایگزینی محصولات با نیاز آبی کم با توسعه گیاهان دارویی، گفت: با همکاری مدیریت محترم ترویج و آموزش کشاورزی کلاس های اموزشی جهت اشنایی بهره برداران برگزار می گردد.

گفتنی است از جمله برنامه های این مدیریت جهت ترویج کشت گیاهان دارویی، جایگزینی محصولات با نیاز ابی کم وکاشت گیاهان دارویی براساس استعداد هر منطقه در استان که در حال حاضر تسهیلات با بهره کم از طریق بانک کارافرین امید به متقاضیان کاشت گیاهان دارویی پرداخت می گردد که جهت اخذ اطلاعات تکمیلی وبرخورداری از تسهیلات مذکور کشاورزان می توانندبه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل فعالیت خود مراجعه نمایند

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید