Iranian Agriculture News Agency

نقش روستاییان و عشایر در تولید و سازندگی کشور مهم و تعیین کننده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر گفت: ۱۵مهر ماه در تقویم ایرانی با مصوبه عالی شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است. معرفی چنین روزی می‌تواند به توسعه و ترویج فرهنگ روستایی و عشایری کمک زیادی کند.

نقش روستاییان و عشایر در تولید و سازندگی کشور مهم و تعیین کننده است

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: فرهنگ مردمانی پرتلاش، سخت کوش و مقاوم که دل در گرو دیارشان دارند و قلبشان برای عزت و آبادی‌ اش می‌تپد.

سعیدی با بیان اینکه روستاها  رگ حیات هر کشوری است، افزود: رگ‌هایی که خون تولید در آن جاری است و تداوم حیات هر روستا، تضمینی برای حیات کل کشور است.

وی تصریح کرد: روستاها و اجتماعات عشایری مبدا استقلال یک جامعه و نقطه اتکای خودکفایی یک کشور است و روستاییان و عشایر، سمبل صداقت و مهربانی و سادگی و الگوی جامع همه ارزشهای ملی و دینی است  و روستاییان و عشایر مظهر خود اتکایی و خودکفایی هستند و نقش این قشر از جامعه در عرصه های مختلف خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بی بدیل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اذعان داشت: نقش روستاییان در تولید و سازندگی کشور مهم و تعیین کننده است و روستاییان و عشایر در تامین غذا، امنیت غذایی، سلامت تولید مواد غذایی و تولید فرهنگ و آداب و سنن پیشتاز بوده‌اند.

وی در پایان ابراز داشت: پانزدهم مهر روز ملی روستا و عشایر بر این قشر زحمت کش و خستگی ناپذیر جامعه مبارک بادو امیدوارم با توسعه و ترویج فرهنگ روستایی و عشایری بتوانیم به نوبه‌ی خود قدردان وجود پر برکت این افراد باشیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید