Iranian Agriculture News Agency

اختصاص58 هکتار از اراضی شهرستان رابر یه کشت زعفران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: سطح زیرکشت مزارع زعفران در این شهرستان 50 هکتار می باشد و در سال جاری 8 هکتار افزایش سطح زیر کشت دارد.

اختصاص58 هکتار از اراضی شهرستان رابر یه کشت زعفران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، ایمان کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر  با بیان اینکه محصول زعفران این شهرستان دارای کیفیت بسیار مطلوب، عطر وبو ورنگ خاص است، افزود: محصول تولید شده، در شهرستان و استان مصرف شده وحتی به سایر استانها نیز ارسال می شود.

وی با بیان اینکه از مشکلات کشت این گیاه در شهرستان، نبود وسایل مکانیزه کشت وفرآوری و نبودکارگاه وکارخانه فرآوری وبسته بندی جهت سرگل زعفران وسایر محصولات جانبی تولید شده، می باشد: ابراز داشت: کشت در دو زمان از سال از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد و یا از اواسط شهریور تا اواسط مهر انجام می شود وبا توجه به تراکم کاشت 6 تا 8 سال قابل بهره برداری است.

کریم قاسمی تصریح کرد: از مزایای این محصول مصرف آب کم، درآمدزایی بیشتر با توجه به محصولات گندم وجو، اشتغالزایی خصوصا برای بانوان در فصل برداشت وپاک کردن گل می باشد وکشاورزان استقبال نسبتا خوبی ازاین محصول داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر اذعان کرد: درصورت احداث کارخانجات صنایع تبدیلی، بازشدن زمینه صادرات محصولات طبیعی وسالم  و زمینه مناسب جهت فروش توسط کشاورزان در بازارهای مستقیم بدون دخالت دلالان،کشت این محصول توسعه بیشتری می یابد.

وی اظهار کرد: انجام آموزشهای ترویجی گروهی و انفرادی درسطوح بزرگ وکوچک، ایجاد سایت الگویی کشت زعفران و ایجاد شرکت تعاونی تولید گیاهان دارویی و زعفران از اقدامات ترویجی موثر در بهبود کشت این محصول در شهرستان رابر بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید