Iranian Agriculture News Agency

فاز جدید احداث گلخانه گوجه سیاه در رفسنجان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: با حضور مسئولین رفسنجان عملیات احداث گلخانه جدید تولید گوجه فرنگی سیاه با متراژ 5 هزار متر مربع در روستای کفائیه از توابع رفسنجان آغاز شد.

فاز جدید احداث گلخانه گوجه سیاه در رفسنجان آغاز شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، فصیحی هرندی  فرماندار رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: مردم خطه رفسنجان با پشتکاری که داشتند آب را از دل زمین بیرون آورده و بزرگترین جنگل مصنوعی دست کاشت مزارع پسته را با مساحت 80 هزار هکتار به وجود آوردند.

 هرندی ادامه داد: امّا بعد از پیروزی انقلاب و حفر چاه های عمیق کیفیت و کمیت منابع آبی کاهش یافت که این آسیب بزرگی به بخش کشاورزی پسته رفسنجان است.

وی افزود: با اینکه معضل کم آبی موجب خسارت و آسیب به پسته شد امّا نباید نسبت به تولید این محصول بی تفاوت باشیم زیرا خاستگاه و جایگاه این محصول در رفسنجان است و کشاورزی داریم که حتی 14 تن پسته خشک در هر هکتار برداشت کرده است.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: باید در کنار حفظ کشاورزی پسته از منابع آبی موجود جهت رونق بخشی استفاده کرد و به سمت ایجاد گلخانه ها رفت و محصول مورد نیاز مردم را که آب کمی نیاز دارند تولید و روانه بازار کرد.

فصیحی هرندی تصریح کرد: علاوه بر تولید محصولات گلخانه ای و رسیدن به خودکفایی در این زمینه می توان به کشورهای دیگر هم صادرات داشت و ارز حاصل از این صادرات در موارد جانبی همان گلخانه ها از جمله بسته بندی و ... صرف کرد و درآمدزایی داشت

وی خاطرنشان کرد: محصول گوجه سیاه نخستین بار در ایران در رفسنجان به واسطه خانواده کفایی تولید شد که هم ارزش مالی دارد هم در تأمین سلامت مردم مفید و خاصیت ضد سرطانی دارد.

فصیحی هرندی بیان کرد: کار کشاورزی پسته سخت است سال گذشته به میزان 7 هزار میلیارد تومان در رفسنجان پسته تولید شد امّا کارگاه و کارخانه ای از ناحیه این درآمد که می توانست در راستای اشتغالزایی هم گام موثری برداشته شود ایجاد نشد.

وی تصریح کرد: تعدادی سوله در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با همکاری مجتمع مس سرچشمه راه اندازی شده تا تولید کننده هایی که توانمندی دارند از آن ها بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید