Iranian Agriculture News Agency

کیفیت بالاتر محصولات تولیدی در گلخانه هیدروپونیک نسبت به گلخانه با کشت خاکی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: :عملکرد در کشت های گلخانه ای از کشت در فضای باز بالاتر است و در گلخانه های هیدروپونیک این شهرستان عملکرد تقریبا 20 درصد بیشتر از گلخانه‌های خاکی است.

 کیفیت بالاتر محصولات تولیدی در گلخانه هیدروپونیک  نسبت به گلخانه با کشت خاکی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، منگلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک با اشاره به سطح گلخانه ها در این شهرستان، گفت: سطح گلخانه ها دراین شهرستان از جمله خاکی و هیدروپونیک شامل، توت فرنگی در سطح3050متر مربع، گل رز 2200 متر مربع، گل کاکتوس 1080متر مربع، تولید نشاء شامل سبزی صیفی و گیاهان دارویی در سطح 750 متر مربع ،17000 متربع سبزی صیفی و 2700 متر مربع نشاءگل های فصلی وانواع  درختچه های زینتی و ..است.

وی ادامه داد: در این شهرستان 2200 متر مربع گلخانه هیدرو پونیک شامل 1500 متر مربع توت فرنگی و700متر مربع گل رز وجود دارد ومابقی گلخانه ها خاکی فعال است.

منگلی اظهار کرد:عملکرد درکشت های گلخانه ای از کشت در فضای باز بالاتر است و عملکرد در گلخانه های هیدروپونیک این شهرستان تقریبا 20 درصد  بیشتر از گلخانه خاکی است؛ زیرا در کشت گلخانه ای شرایط مانند: دما رطوبت ، نور ،افات . بیماری هاو.... قابل کنترل است.

وی ابراز کرد: مدیریت این شهرستان برای توسعه گلخانه ها در تلاش جهت جذب سرمایه گذار در زمینه احداث گلخانه، تشویق جوانان جویای کار جهت  سرمایه گذاری در این زمینه می باشد و با آموزش انفرادی متقاضیان، بازدید ترویجی از شهرستان های مجاور و شرکت کارشناسان در آموزش های آنلاین از آنان حمایت می کند.

منگلی خاطرنشان کرد: به علت تفاوت در نوع بستر، نحوه ی تغذیه و..  هزینه احداث گلخانه هیدروپونیک بالاتر است و با توجه به بالا تر بودن عملکرد در واحد سطح، برگشت سرمایه هم بیشتر است.

وی تصریح کرد: محصولات تولیدی در گلخانه هیدروپونیک از نظر کیفیت، طعم ،کیفیت انبار داری بالاتر از محصولات تولیدی در گلخانه های کشت خاکی است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید