Iranian Agriculture News Agency

شهرستان رابر رتبه اول تولید عسل در استان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر با بیان اینکه برداشت عسل در شهرستان رابر در دو مرحله انجام می گیرد، گفت: برداشت مرحله اول ازاوایل خرداد شروع و اواخر تیرماه پایان یافته و مرحله دوم نیز از اوائل مرداد آغاز و تا اواخر مهر ادامه می یابد.

شهرستان رابر رتبه اول تولید عسل در استان کرمان

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر خاطر نشان کرد: میزان تولید عسل سال گذشته متوسط هر کلنی ده کیلوگرم بوده که عملکرد940 تن در شهرستان را به همراه داشته است که رتبه اول تولید در استان را به خود اختصاص داده و امسال به علت خشکسالی متاسفانه میزان 30 درصد کاهش عملکرد قابل پیش بینی است.

وی گفت در بحث اشتغالزایی، 550 نفر اشتغالزایی مستقیم و 1200 نفر غیرمستقیم ایجاد شده است که در برخی مناطق علاوه بر تولید عسل تولید موم و برموم نیز وجود دارد.

کریم قاسمی اظهار کرد: طرح توانمند سازی زنان زنبوردار روستایی و عشایر به منظور تولید بیشتر فرآورده های جانبی زنبور عسل در این شهرستان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با توجه به کیفیت وکمیت عسل موجود در این شهرستان و تأسیس کارخانه بسته بندی عسل تاپو با وجود آزمایشگاه تشخیص کیفیت عسل، این محصول ارزشمند از زنبورداران شهرستان بر اساس کیفیت بصورت نقدی خریداری و  با بسته بندی وکیفیت مناسب به بازار می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید