Iranian Agriculture News Agency

1.2 هکتار گلخانه فعال در شهرستان بردسیر وجود دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در شهرستان بردسیر درحال حاضر 12000 متر مربع گلخانه فعال داریم که محصولاتی از قبیل توت فرنگی و گل رز شاخه بریده و پرورش قارچ در آنها کشت می شود .

1.2 هکتار گلخانه فعال در شهرستان بردسیر وجود دارد

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، رضا سبک‌خیز  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: با توجه به سردسیری بودن منطقه بیشتر گلخانه های گل رز شاخه بریده در شهرستان مورد توجه واقع می شود وبرگزاری کلاسهای آموزشی جهت متقاضیان گلخانه ، همچنین آموزش بهره وری از گلخانه ها ، ارسال توصیه های فنی از طریق سامانه پیامک جهادکشاورزی از راههای ترغیب کشاورزان به احداث گلخانه  است.

وی گفت: بیش از 90 درصد از گلخانه های این شهرستان هیدروپونیک هستند و از مزایای این نوع گلخانه ها، این است که عملکرد در واحد سطح در کشتهای خاکی به ازای هر متر مربع 15 تا 20 کیلوگرم است ولی در کشت هیدروپونیک 30 تا 35 کیلوگرم است.

سبک خیز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عملکرد در گلخانه های هیدرو پونیک نسبت به کشتهای خاکی و فضای باز بیشتر است ، لذا برگشت سرمایه خیلی بهتر و زودتر اتفاق می افتد و در کشتهای هیدروپونیک تغذیه محصول به صورت کنترل شده و طبق اتوماسیون گلخانه انجام می شود واز سمپاشی اکیدا خودداری می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید