Iranian Agriculture News Agency

جامعه ای که که در آن عفاف حاکم باشد، پویا و کامل است

در اولین روز از ماه ذی الحجه و سالروز پیوند اسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیه همایش عفاف و حجاب با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ومسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات تابعه و همکاران خانم برگزار شد.

جامعه ای که که در آن عفاف حاکم باشد، پویا و کامل است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این همایش خانم طباطبایی استاد دانشگاه و محقق مسایل خانواده ضمن تبریک ماه ذی الحجه بیان داشت: یکی از مهم ترین و ارزشمندترین فضایل انسانی، عفت در همه جهات زندگی است و عفت به معنی کنترل شهوات در همه جهات زندگی اجتماعی و فردی است.

وی تصریح کرد: جامعه بشری که که در آن عفاف حاکم باشد، پویا و کامل می باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم افزایش طلاق کم رنگ شدن عفت در جامعه است و اگر در محیطی عفت کلام و اخلاق رعایت نگردد، جامعه متزلزل خواهد بود

وی با بیان اینکه پایه های زندگی مشترک براساس گذشت و محبت مستحکم می شود، افزود: در زندگی باید در مادیات پایین دست و معنویات بالادست را دید و لازم است فرزندان در خانواده مسئولیت پذیری و محبت نمودن را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه الگوی اصلی فرزندان پدر و مادر می باشد،خاطرنشان کرد: وظیفه الهی مادر بودن، بزرگ و کلیدی است و تربیت فرزندان در آغوش پرمحبت مادر  موجب شکوفایی جامعه و مسئولیت پذیری فرزندان می شود.

وی با بیان اینکه با دانایی برخورد کردن در زندگی مشترک اختلاف ها به حداقل و ارامش ها به حداکثر می رسد، افزود:حفظ حرمت ها و افزایش محبت ها و عدم بی احترامی، صبر،گذشت،پر رنگ شدن معنویات موجب پایداری خانواده ها می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید