Iranian Agriculture News Agency

شهرستان سیرجان رتبه دوم سطح زیر کشت گلخانه استان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: این شهرستان از لحاظ سطح زیر کشت گلخانه رتبه دوم در استان(بجز منطقه جنوب ) را دارا می باشد وکل سطح گلخانه­های شهرستان قریب به 25 هکتار می باشد که از این سطح گلخانه مساحت 2 هکتار به صورت کاشت هیدروپونیک است.

شهرستان سیرجان رتبه دوم سطح زیر کشت گلخانه استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان افزود: از نظر برداشت محصول تفاوت محسوسی بین برداشت در فضای باز، گلخانه خاکی و هیدروپونیک وجود دارد و برداشت در محیط گلخانه ای به مراتب بیشتر از برداشت فضای باز است و برداشت در گلخانه هیدروپونیک نیز بیشتر از گلخانه خاکی  است.

محمودآبادی خاطرنشان کرد: هزینه کرد جهت احداث هر مترمربع گلخانه خاکی مبلغی حدود شش میلیونریال و در گلخانه هیدرو پونیک حدود هفت میلیون و پانصد هزار ریال می باشد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول در گلخانه هیدروپونیک بیشتر است، افزود: برگشت سرمایه در گلخانه هیدروپونیک نیز سریعتر انجام می شود.

وی تصریح کرد: در گلخانه هیدروپونیک به علت تغذیه بهتر بوته ها و کاهش آفات و بیماریها ، به ویژه بیماریهای قارچی و خاکزی می توان محصول سالم تری نسبت به گلخانه خاکی تولید نمود.

محمودآبادی اظهار داشت: محصولات گلخانه ای این شهرستان شامل سبزی و صیفی با سطحی معادل بیست ویک و نیم هکتار ، گل و گیاهان زینتی با سطحی معادل دو و شش دهم هکتار ، گیاه آلوئه ورا با سطح1600متر مربع گلخانه لیموترش با سطح3000 متر مربع است.

وی بیان کرد: جهت توسعه گلخانه ها برنامه بلندمدت استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی توانای اجرای گلخانه هایی با مساحت بیشتر از 2 هکتار مد نظر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان ابراز داشت: جهت توسعه گلخانه ها اقدامات ترویجی و آموزشی مانند برگزاری کلاسهای آموزشی، بازدید از گلخانه هایشهرستانهای هم جوار و ترویج احداث گلخانه توسط کارشناسان پهنه انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید