Iranian Agriculture News Agency

دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با ایشان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد گفت: ماموریت وزارتخانه ها با هم یکی نیست وظایف جهاد کشاورزی در حد چند وزارتخانه هست و ماموریت سنگین و بزرگی دارند.

دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود:  سالهای قبل  درکشور جهاد بعنوان نهاد انقلابی به دستور امام شکل گرفت و عمدتاً به محوریت توسعه و پیشرفت روستاها جهاد وارد عملیات شد جوانان مخلص بدون چشم داشت، محرومیت ها را از کشور از بین بردند.

سلیمانی گفت: آنها هم انگیزه بالایی داشتند هم برنامه داشتند و به اندازه چندین وزارتخانه کاری می کردند بعد از جنگ احساس وظیفه کردند و در مهندسی جنگ کمک کردند.

وی افزود:  بعد از ادغام ماموریت این وزارتخانه به مراتب سنگین تر شد بخشهای دام پروری، محصولات زراعی، باغی، گلخانه ها و ... هم نیاز غذایی کشور و هم بخشی از اشتغال کشور دست این وزارتخانه است.

وی افزود : به لحاظ دانشی وزارت جهاد کشاورزی نیز در سطح بالاست و این یک سرمایه عظیم است.

امام جمعه کرمان گفت:  بعضی از ماموریت های این وزارتخانه بستگی به شرایط طبیعی داردو  بعضا جنگ با شرایط طبیعی است. آب، خاک، هوا دما هیچکدام در دست بشر نیست و باید در شرایط ایجاد شده و موجود کار کنیم سه محور که هیچکدام در اختیار شما نیست ولی در پرونده موفقیت و عدم موفقیت شما تاثیر دارد.

سلیمانی ادامه داد:  ضمن اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد. دشمنان نیز مشکلاتی ایجاد می کنند و هر روز چند بار مردم با نتیجه عملکرد این وزارتخانه ارتباط دارند فلذا کار سختی است.

وی افزود: در ماموریتی که شما دارید مجری آن مردم هستند باید نقشه جامعی تدوین  شود و سهم هر کس دقیقاً مشخص می شود و در فرهنگ زراعت و باغداری باید تحول صورت بگیرد و علم و دانش به مردم منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: به لحاظ حجم هم کمیت و هم کیفیت باید سهم استان برای تولید هر محصولی دقیقاً مشخص شود  هم بازار مصرف تولیدی تامین و هم کمبود بازار از سایر جاها تامین شود، شما از لحاظ نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد چیزی کم نداریدو بخشی از مشکلات که از مدیریت است باید حل شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید