Iranian Agriculture News Agency

سند توسعه آبزی پروری استان به روز می شود

جلسه بررسی توسعه آبزی پروری در حوزه سد نسا شهرستان بم با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شریف بم در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات، مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین، مدیر شیلات و امور آبزیان استان کرمان، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم در محل سالن جلسات سازمان شیلات ایران برگزار شد.

سند توسعه آبزی پروری استان به روز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این جلسه مهندس ابوالقاسمی مدیرشیلات و امورآبزیان استان کرمان گزارشی از وضعیت شیلات و آبزی پروری استان ارائه و  به ظرفیت توسعه آبزی پروری در اراضی پایاب سد نسا اشاره کرد.

 همچنین حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به استعدادهای مختلف استان، بر ضرورت انجام مطالعات جامع برای تعیین کاربری های مختلف از جمله گردشگری و آبزی پروری در این منطقه تاکید کردند.

در ادامه دکتر حسینعلی عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، بر اهمیت آبزی پروری در استخرهای دو منظوره کشاورزی اشاره کرد.

دکتر مهدی شکوری  مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین نیز ضمن اشاره به  محدودیت اعتبارات سازمان برای انجام مطالعات، برای بروز رسانی گزارش ظرفیت های آبزی پروری اراضی پایاب، اعلام آمادگی نمود.

در پایان این جلسه تصمیمات مهمی از جمله بروزرسانی گزارش مطالعات انجام شده ظرف مدت سه هفته توسط معاونت آبزی پروری و با همکاری شیلات استان، انجام مطالعات توسط مشاورین ذیصلاح برای تهیه گزارش استعدادیابی منطقه تامین اعتبارات لازم اتخاذ شد.

همچنین با توجه به برآورد فرماندار از هزینه مطالعات و تحقیقات به میزان یک میلیارد تومان، مقرر شد هر یک از طرفین یک سوم اعتبار مورد نیاز را تقبل نمایند و به این منظور سازمان شیلات ایران مکاتبات لازم را با سازمان مدیریت برای قراردادن این ردیف اعتباری و یا اخذ مجوز برای پرداخت آن به عمل آورد. همچینین مقرر شد  در خصوص کمک برای تهیه و تامین بچه ماهی برای ترویج آبزی پروری در استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز شیلات ایران مساعدت لازم را به عمل آورد

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید