Iranian Agriculture News Agency

در نشست شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان شد:

حمایت از تولید کننده و تسهیل کار ارباب رجوع اولویت امسال دامپزشکی

اولین نشست شورای هماهنگی مدیران ستادی اداره کل دامپزشکی استان کرمان و روسای ادارات دامپزشکی شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس با رعایت فاصله گذری اجتماعی و استفاده از ماسک جهت پیش گیری از بیماری کوید19، در محل سالن کنفرانس اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار گردید.

حمایت از تولید کننده و تسهیل کار ارباب رجوع اولویت امسال دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در ابتدای این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه همکاران در ماه مبارک رمضان، هدف از برگزاری این نشست را بررسی عملکرد شبکه های دامپزشکی شهرستان ها درسال گذشته براساس پیش بینی های انجام شده و برنامه ریزی جهت بهبود عملکرد آنها در سال جاری و همچنین بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل فنی و اداری به خصوص چگونگی نظارت بر زنجیره گوشت مرغ از تولید تا عرضه اعلام کرد.

دکتر رشیدی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش اپیدمی این بیماری در استان، بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی این بیماری در محل کار بنا به دستورالعمل ابلاغی راهنمای پیش گیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار تاکید نمود و اظهارکرد: با توجه به نامگذاری سال 1400 تحت عنوان"تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی" تمامی همکاران ستادی و شهرستانی باید با حضور فعال در عرصه تولید، حمایت از تولید کننده و تسهیل کار ارباب رجوع را در اولویت قرار دهند و خود را مکلف به پیگیری و حل مشکلات ارباب رجوع کنند.

وی در این رابطه خواستار توجه جدی مسئولین ستادی و شهرستانی جهت نظارت بر قیمت اقلام دارویی، واکسن، خوراک دام، طیور و تامین به موقع این موارد در سطح استان گردید و بیان داشت: شرایط خاص مملکت و وجود تحریم ها،  لزوم توجه جدی تر به امنیت غذایی مردم و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال به انسان را می طلبد.

وی بیان داشت: مدیران این مجموعه ضمن استفاده از سامانه های موجود به عنوان ابزارکار دامپزشکی، نهایت تلاش خودرا جهت اجرای برنامه ها و اهداف مجموعه بکار گیرند.

دکتر رشیدی بیان داشت: خشکسالی های موجود و کمبود علوفه احتمالا افزایش قاچاق دام در سال جاری را در پی دارد و لازم است مسئولین ستادی هر شهرستان ضمن هماهنگی با اداره عشایری، بر گواهی های ورودی دام به هر شهرستان و تایید تخلیه آنها (کشتار یا نگهداری دام ) نظارت و کنترل بیشتر کنند.

وی بر رصد و پایش زنجیره گوشت مرغ از تولید تا عرضه شامل نظارت بر مجوز های اخذ شده،  نظارت بر تایید تخلیه گواهی های بهداشتی و نیز نظارت بر تعداد و وزن گوشت مرغ استحصالی از کشتارگاه بمنظور تامین گوشت مرغ استان تاکید نمود واعلام داشت: لازم است نظارت های بهداشتی بر انبار های نهاده های دامی شهرستان ها و نیز انتقال نهاده بین واحد های پرورش طیور استان جهت کنترل انتقال بیماری ها بیش از پیش صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولین شهرستانی پیگیر تامین اعتبارات بمنظور خرید واکسن و سموم شهرستان مربوطه باشند، گفت: پرورش دهندگان طیوری که دارای تجربه و مهارت فنی کافی می باشند جهت اخذ مجوز و پرورش طیور گوشتی( با توجه به باز شدن سامانه صدور مجوز پرورش طیور گوشتی سازمان جهاد کشاورزی)  اقدام کنند.

دکتر رشیدی با اعلام شروع طرح سراسری ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کننده کوچک(  PPR) در استان، اعلام کرد: برنامه ریزی های لازم برای اجرای این طرح ونیز سایر طرح های واکسیناسیون بیماری های دامی( لمپی اسکین و ...) صورت پذیرفته است.

وی در پایان خواستار پیگیری جدی مسائل حوزه  نظارت بر بهداشتی عمومی اعم از طرح ارتقاء بهداشتی گوشت مرغ و تخم مرغ، نظارت بهداشتی شیر خام،  پایش باقیمانده های فلزات سنگین و ... توسط مسئولین شهرستان ها گردید و گفت: بمنظور راستایی آزمایی تلفات بیش از 10 درصد پرورش دهندگان طیور، علاوه بر تاییدیه ازمایشگاهی، بازدید های مستمرتوسط گارشناسان شهرستان ها صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه دکتر صدیقه کاظمی نیا معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن تقدیر از عملکرد همکاران در سال گذشته به تشریح برنامه ریزی های انجام شده بمنظور تحقق اهداف سال جاری در حوزه فنی پرداخت و خواستار همکاری بیش از پیش روسای شهرستان ها با  نیروهای ستاد و پیگیری و دقت در اجرای دستورالعمل های ارسال شده از سوی حوزه فنی شد.

این نشست با بیان مسائل حوزه فنی توسط روسای مربوطه ستادی از جمله ( اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دام، طیور و آبزیان، اداره دارو و درمان، اداره قرنطینه و امنیت زیستی، آزمایشگاه مرجع) ادامه یافت.

در پایان، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، معاونین و روسای ستادی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن بررسی پیشنهادات مطرح شده توسط روسای شبکه، به یکایک پرسش ها و مشکلات  آنها در حوزه های مختلف پاسخ دادند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید