Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک:

واکسیناسیون بیش از ۴۲۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: طرح واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از ۲۰ فروردین تا ۲۰ خرداد به مدت دو ماه توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان انجام می گیرد که در این طرح بیش از ۴۲۰ هزار راس دام سبک علیه این بیماری واکسینه خواهند شد.

واکسیناسیون بیش از ۴۲۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهربابک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  منگلی افزود: این بیماری، ویروسی، مسری و کشنده است که جمعیت دامی گوسفند، بز و نشخوارکنندگان حیات وحش را مبتلا می کند.

منگلی خاطرنشان کرد: طاعون نشخوار کنندگان کوچک با تب ناگهانی، بی حالی و بی اشتهایی، عقب ماندن از گله، ترشحات از چشم، بینی، زخم های دهانی، درگیری دستگاه گوارش و اسهال نمایان می شودو راه انتقال این بیماری انتقال ویروس از طریق ترشحات دام آلوده بینی، دهان و مدفوع و از راه عطسه و سرفه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری سرایت بالایی دارد می­تواند تعداد زیادی از دام‌های منطقه‌ای را آلوده کند و میزان تلفات دام می تواند تا صد درصد باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک اظهار داشت: مهمترین راه کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جداسازی دام‌های آلوده، قرنطینه، جلوگیری از ارتباط دام سالم با دام آلوده، واکسیناسیون دام‌های سالم و معدوم سازی بهداشتی و یا سوزاندن لاشه دام‌های تلف شده می باشد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید