Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد:

آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی از 25 اسفند

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز سال 1400 خبر داد.

آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی از 25 اسفند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن آرزوی سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برای هم استانی های عزیز، بیان کرد: با عنایت به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآو رده های خام دامی، اداره کل دامپزشکی استان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان با برنامه ریزی دقیق و نیز هماهنگی با دستگاه های زیربط، اقدام به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروز از تاریخ 25 اسفند ماه 99 لغایت 14 فروردین 1400 می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به ساماندهی تعداد 109 اکیپ در قالب 78 اکیپ سیار و 31 اکیپ ثابت در دو شیفت کاری از ساعت 8 صبح الی 20 در استان اعلام کرد: اماکن تحت پوشش شامل کلیه واحدهای توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اعم از قصابی، مرغ و ماهی فروشی و همچنین رستوران ها ، هتل ها و کلیه اماکنی که از فراورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می شود و همچنین خودروهای ویژه حمل فراورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی و کارگاه های فرآوری و بسته بندی فراورده های خام دامی است.

این مقام مسئول از استقرار کشیک در شبکه های دامپزشکی کلیه شهرستان ها در این ایام خبر داد و افزود: در 16 شهرستان همزمان با مرکز استان تشدید نظارت بر اماکن تولید، فراوری، توزیع و عرضه فراورده خام دامی تحت نظر رئیس شبکه ی دامپزشکی صورت می پذیرد .

وی در ادامه تصریح کرد: روسا شبکه ها ضمن نظارت دقیق بر حسن اجرای کار موظف به پاسخگویی مسئولانه در این رابطه می باشند.

 رشیدی با بیان اینکه حمل ونقل دام و هرگونه فراورده های خام دامی باید تحت نظر این اداره کل و با مجوز حمل بهداشتی – قرنطینه ای صورت پذیرد از برقراری کشیک در کلیه شهرستان ها جهت صدور مجوز بهداشتی – قرنطینه ای حمل فراورده خام دامی در این ایام خبر داد.

وی افزود: تداوم خدمات در کشتارگاه های دام و طیور و نیز  ممانعت از فعالیت غیر مجاز  خودروهایی که مبادرت به عرضه فراورده های خام دامی در جاده ها و معابر عمومی می نمایند از مواردی است که مورد توجه خاص در این ایام قرارگرفته، که البته برای اجرای آن با ارگان های ذیربط هماهنگی لازم به عمل آمده است.

مدیر کل دامپزشکی از کلیه همشهریان عزیز تقاضا نمود که مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ، ماهی و ... را از مراکز معتبر مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی در پایان با اعلام شماره تلفن 1512 و شماره پیامک 3000231512 در سطح استان کرمان، از شهروندان محترم تقاضا نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را سریعاً گزارش دهند تا با متخلفین برابر ضوابط،  برخورد قانونی انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید