Iranian Agriculture News Agency

برداشت غلات با 143 کمباین کار در استان کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهیاستان کرمان در در اولین جلسه کمیته برداشت غلات این استان، گفت: ورود بخش خصوصی در امر خرید محصولات کشاورزی با عقد قرارداد که مشهور به کشاورزی قراردادی است که عرضه مستقیم محصول به مصرف کننده نهایی است هم به نفع تولید کننده است و هم به نفع شرکتهای تولیدی مصرف کننده است.

برداشت غلات با 143 کمباین کار در استان کرمان

به 'گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته از 54 هزار هکتار سطح زیرکشت، 35 هزار هکتارزیرکشت گندم بود، افزود: بیش از 94 درصد برداشت در استان با کمباین انجام می شود و هزینه برداشت 400 تا 450 تومان در هکتار برآورده می شود.

پورخاتون اظهار کرد: طولانی ترین مدت برداشت در کشور در استان کرمان می باشد، که از اول فرودین ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه59 کمباین مهاجر و 71 کمباین بومی کار برداشت غلات در استان را در سال گذشته انجام دادند ، تصریح کرد: در سال جاری تا زمان برداشت 13 دستگاه به کمباین کارهای بومی اضافه می شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان خاطرنشان کرد: 42 گروه کنترل ضایعات در استان مجهز شده اند و 121 مورد نظارت قبل از برداشت و 165 مورد نظارت حین برداشت در سال زراعی گذشته انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید