Iranian Agriculture News Agency

برقراری هشت پست قرنطینه نباتی از اول بهمن‌ماه در استان کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در آخرین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل زیستی بخش کشاورزی که در سال ۹۹ با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و اعضای کارگروه در محل سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: نظارت خوبی بر مراکز توزیع تولید و توزیع نهاده ها نظیر بذر و نهال انجام شده و تمام تلاش ما این است که نهالی غیر مجاز در استان توزیع نشود.

برقراری هشت پست قرنطینه نباتی از اول بهمن‌ماه در استان کرمان

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پورخاتون افزود: متأسفانه به دلیل گرانی کود بعضی اقدام به تولید کود بی کیفیت می‌کنند که نظارت و پایش وجود دارد و سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد ریال جریمه برای متخلفین صادر شد.

پورخاتون افزود: مصون سازی و مقابله با تهدیدات خاص در تولید محصولات کشاورزی تاکنون انجام شده و کنترل خسارات به محصولات کشاورزی در سال جاری نیز به همین شیوه اقدام می‌شود.

 پورخاتون افزود: یکی دیگر از تهدیدات مگس میوه مدیترانه ای است که خوشبختانه کنترل خوبی انجام شده و با همکاری کشاورزان این آفت نیز در دست کنترل است.

وی افزود: در ۸ پست قرنطینه نباتی ازاول بهمن‌ماه فعال شده و تا آخر فروردین ماه نیز فعال هستند، از ورود نهال آلوده به استان جلوگیری می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص مدیریت آفات و بیماری های گیاهی نیز با تاکید بر مبارزه تلفیقی سعی شده تمامی آفات مدیریت شوند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید